mínuszos.hu

KKV-k digitális versenyképessége: nincs érdemi javulás

grafikonA hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) megtartották a koronavírus okozta kényszerdigitalizáció eredményeit, de nem fejlődtek tovább a Digiméter projekt 2022 őszi kutatása szerint.

A kkv-k 79 százalékának van honlapja, míg tavaly ez 73 százalék volt, illetve lényegesen kevesebben vannak, amelyek csak alkalmilag frissítik ezeket. A kkv-k alkalmazottainak 67 százaléka dolgozik informatikai eszközökkel, ez az arány nem változott 2021-hez képest. A home office lehetősége a cégek 24 százalékánál elérhető legalább heti egy napon a munkavállalók számára, de átlagosan csak a munkavállalók nyolc százaléka veszi igénybe, érdemben ez sem változott 2021-hez képest. A tavalyi 74 százalékról 69 százalékra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, amelyek rendszeresen figyelik a működésük közben keletkező adatokat, hogy azokat később döntéshozáshoz használják fel. Továbbra is az értékesítés és a marketing a legkevésbé fejlett terület. A kkv-k mintegy fele egyáltalán nem folytat hirdetési tevékenységet, 43 százaléka hirdet online, 27 százaléka offline.

A kkv-k 85 százaléka vesz igénybe a számlavezető bankjánál online szolgáltatást, míg 2021-ben ez az arány 89 százalék, 2020-ban pedig 90 százalék volt. Az elektronikus számlát kibocsátó és befogadó cégek aránya fokozatosan nő, 2020-ban 44, 2021-ben 48, 2022-ben pedig 51 százalék volt. Egyre kevesebb cégnél nem készül automatikus biztonsági mentés, 2022-ben húsz százalék ez az arány. Minden ötödik-hatodik cégnél nem használnak alapvető biztonsági megoldást – egyedi azonosítást vagy jelszót – a számítógépbe való belépésnél. A kutatás megállapításai szerint várható ugyanakkor, hogy a gazdasági recesszió, a növekvő energiaárak és infláció hatására a cégek hatékonyságuk javításába kezdenek, aminek alapvető eszköze lehet a digitalizáció és az adatvezérelt működés erősítése.


 

Exit mobile version