A kínai fuvarmegosztási piacot a Didi Dache alkalmazás vezeti, valamint a Kuaidi Dache, amelynek az Alibaba internetes óriáscég a tulajdonosa. Ezeket a platformokat elsősorban taxistársaságok használják. Az Uber tavaly nyáron jelent meg Kínában, a Baidu internetes kereső portál tavaly decemberben fektetett be a cégbe. Az Uber a hírre reagálva közölte: tiszteletben tartják a kormány igyekezetét arra, hogy biztonságos, megfizethető és hatékony közlekedési megoldásokat biztosítson az állampolgároknak. (MTI/hirado.hu)
Világszerte számos taxistársaság panaszkodik az Uberre és hasonló utazásmegosztó szolgáltatásokra, mivel azok tisztességtelen versenyelőnyhöz jutnak a hagyományos taxis cégekkel szemben azért, mert működésük nincsen hatóságilag szabályozva. Franciaország január 1-jétől gyakorlatilag betiltotta az Ubert, ekkor lépett ugyanis életbe a taxik tisztességes versenyét szabályozó törvény.