Kína lesz a legnagyobb e-kereskedelmi piac 2020-ra

 

Az évtized végére Kína lesz a világ legnagyobb online kereskedelmi piaca, az elektronikus eladások értéke a következő hét évben megháromszorozódhat – írja a McKinsey & Company legújabb jelentésében. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmányában úgy becsüli: a tavalyi 190-210 milliárd dollárról (1200-1300 milliárd jüan) 2020-ra 420 milliárd, de akár 650 milliárd dollárra is nőhet az interneten zajló kereskedelmi tranzakciók értéke. Ez azt jelenti, hogy a jelenleg az Egyesült Államok után második Kína az évtized végére átveheti a világelsőséget – áll a jelentésben. Az elmúlt tíz esztendőben évente átlagosan 120 százalékkal nőtt az e-kereskedelmi piac Kínában, tavaly már az összes kereskedelmi tranzakció hat százaléka az interneten bonyolódott. A kínai e-kereskedelmi piac sajátosságaira is rámutató, 266 kínai város adatait összegző McKinsey-tanulmány szerint a kínai vásárlók 40 százaléka kifejezetten azért vesz meg egy terméket, mert lehetősége van azt online megvásárolni. Jelenleg a nagyvárosok lakosai rendelkezésre álló jövedelmük csaknem egyötödét az interneten költik el, s ez az arány a kínai mértékkel kisebb városokban még magasabb, 27 százalék. Egy átlagos vásárló a nagyvárosokban 6800 jüant (260 ezer forint) költ el így, míg a kisebb városok lakói átlagosan 4500 jüant (171 ezer forint). (Bár az MTI közleményéből nem derül ki, de az utóbbi két adat feltehetően az éves költésre vonatkozik. A -szerk- megj.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Támadás az amerikai választási számítógépes rendszer ellen

pén márc 22 , 2013
  Több mint 2 500 olyan fantomkérelem futott be a tavalyi választási évben egy floridai hivatalos honlapra, amely szerint a küldő élni akart a távolléti szavazás törvény adta lehetőségével – közölte hétfőn az NBC televízió nyomán az MTI. Ez volt az első olyan, ismertté vált és dokumentált eset, amelyben “élesben” […]