Kínában mintegy kétmillióan követik figyelemmel hivatalból a közhangulat változását az interneten, s adnak visszajelzést ez alapján a döntéshozóknak – számol be a Hszinpej Zsipao központi lap. Az „online közvélemény-elemzést” hivatalosan is elismert, külön szakmaként tartják számon, az az emberi erőforrások minisztériumának álláslistáján is szerepel – írja az újság. A kínai kormány, sokszor pedig a nagyvállalatok által fizetett elemzők dolga az, hogy az ország több mint 590 millió internetezőjének hangulatát nyomon kövessék. Ehhez többnyire blogokat, mikroblogokat és más közösségi platformokat – így például a Facebook kínai megfelelőjét, a Renrent – figyelik. A kormány által foglalkoztatottak jellemzően személyenként egy-egy tartományra, illetve városra koncentrálnak, a céges alkalmazottak saját hírnevük alakulása mellett a versenytársakét is nyomon követik — írja az MTI.
És még ez is...
-
2015. szeptember 4.
Nokia: itt az 5G, a „Rendszerek rendszere”
-
2013. március 11.
Hasít az e-kereskedelem Kínában
-
2019. január 8.
O. Z.: már a digitális lábnyomunk is túl nagy
-
2013. február 25.
Megtalálták a világháló Achillesz-sarkát
-
2021. szeptember 1.
Egyre több városban lehet előfizetni a Vodafone gigabites internetére
-
2016. június 10.
Végre kiderült, milyen a jó mobilreklám