Kína: az Apple visszavette a vezetést, a Huawei sereghajtó

kína okostelefonAz Apple iPhone okostelefon hat év kihagyás után 2021 negyedik negyedik negyedévében ismét az eladási listák élére került Kínában a Counterpoint piackutató jelentése szerint, ugyanakkor az éves eladási listát a vivo vezeti.

Az Apple iPhone okostelefonja a tavalyi negyedik negyedévben megelőzte forgalomban a helyi piacvezető, a vivo modelljeit. Az iPhone a negyedik negyedévben az eddigi legmagasabb, 23 százalékos piaci részesedését érte el az okostelefon-értékesítésekben Kínában. Az Apple 2015 negyedik negyedévében állt legutóbb a kínai eladások élén az iPhone 6 modellel. A okostelefonok kínai piaca a tavalyi negyedik negyedévben két százalékkal csökkent az előző negyedévihez képest és kilenc százalékkal az egy évvel korábbihoz képest. A teljes 2021-es értékesítés két százalékkal maradt el a 2020-astól. Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 32 százalékkal több iPhone készüléket értékesített Kínában, mint egy évvel korábban és 79 százalékkal többet, mint a tavalyi harmadik negyedévben. Piaci részesedése 2020 negyedik negyedévében 16 százalék volt. Az Apple iPhone eladásai a 13-as modell bemutatását követően, a 39. héten indultak lendületes növekedésnek.

Kína: okostelefonpiac részesedésA kínai piacon 2020 negyedik negyedévében 18 százalékos részesedéssel rangelső vivo a 2021-es negyedik negyedévben 19 százalékos részesedéssel a második lett az Apple mögött. Negyedik negyedévi eladásai az egy évvel korábbihoz képest hat százalékkal csökkentek, a harmadik negyedévihez képest pedig 21 százalékkal estek vissza. A harmadik helyen 17 százalékkal az OPPO állt a negyedik negyedévben. Ugyanekkora, 17 százalékos volt a részesedése 2020 negyedik negyedévében is, de akkor az még a második helyet biztosította számára az Apple előtt. Az OPPO a negyedik negyedévben az egy évvel korábbinál hat százalékkal kevesebb, a harmadik negyedévinél pedig 18 százalékkal kevesebb készüléket értékesített. A lista élén 2020-ban még a Huawei állt 31 százalékos piaci részesedéssel, ami 2021-ben tíz százalékra csökkent. A Huawei után 2020-ban a vivo, az OPPO és az Apple álltak 17, 16 és 11 százalékos piaci részesedéssel. A Huawei 2021-ben 68 százalékkal kevesebb készüléket értékesített mint 2020-ban. Az Apple 47 százalékkal, az OPPO 26 százalékkal, a vivo pedig 21 százalékkal növelte éves eladásait Kínában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Hamarosan pályacsúcsot dönt a MÁV és az Elvira applikáció

vas jan 30 , 2022
A MÁV online jegyértékesítő alkalmazása hamarosan eléri az egymilliót a vasúti és Volánbusz termékeket is tartalmazó MÁV applikáció és az Elvira regisztrált felhasználóinak száma – közölte a vasúttársaság. Az érintésmentes vásárlás térnyerése jól kimutatható a MÁV-Volán-csoportnál, 2021-ben az utasok majdnem egyharmada váltott jegyet az online csatornákon. Azt írták, hogy nagy […]
menetjegy

Friss, ropogós