Kilenc ok, amiért rosszak a vállalati weboldalak

kilencxA cégek többsége tisztában van vele, mely területeken kellene a legtöbbet fejlődnie — áll az IBM Tealeaf és az Econsultancy 2013-as globális felmérésében. Az első helyen a navigáció tökéletesítése áll: a válaszadók csaknem fele szerint weboldalukon kifejezetten nehéz a tájékozódás, biztató viszont, hogy a tavalyihoz képest ez a szám 16 százalékkal csökkent. A második legtöbbször említett probléma az információhiány, amit az űrlapkitöltéssel, regisztrációval és az online fizetéssel kapcsolatos gondok követnek. „Nem kérdés, hogy az ilyen problémák hosszútávon az ügyfelek lemorzsolódásához vezetnek, a legtöbb kárt mégis azok okozzák, amelyekről a webáruház vagy a céges oldal tulajdonosai nem is tudnak” – mondja Rehus Péter, az IBM Magyarország regionális vezetője, a Tealeaf webes megoldások specialistája. „Egy webes könyvkereskedelemmel foglalkozó cég termékmenedzsere például egyszer arra lett figyelmes, hogy a vevők az online kosár összeállítása közben hirtelen félbeszakítják a tranzakciót és otthagyják az oldalt. A vásárlási folyamatot elemző program segítségével visszajátszva az ügyfél műveleteit fény derült a bakira: ha a vásárló a „szállítási cím egyezik a számlázási címmel” lehetőséget választotta és ugyanakkor a „szállítási cím” részt is kitöltötte, a rendszer megduplázta a megrendelt termékek sürgősségi kiszállítási költségét. Mindezt csak a vevők látták, a cég csak a weboldal szoftveres átfésülésével tudta feltárni a pontos okot.”

FeherMartonMegkeresésünkre Fehér Márton, online marketing szakértő elmondta a azokat a konkrét hibákat, amelyek csorbítják a vásárlási élményt és az ügyfelek elvesztéséhez vezet:
– Űrlapokban túl sok mező (minden egyes plusz adatbeviteli mező hét százalékkal csökkenti a konverziók számát, tehát ha három mező van fölösben, akkor az közel -20 százalék, vagyis 1/5-ét a vásárlásoknak elveszítjük.)
– A vásárlás előtti kötelező regisztrációs folyamat a tapasztalatok alapján minimum megfelezi a vásárlások számát.
– Nem egyértelmű miért kérnek el bizonyos adatokat, ez a felhasználó részéről bizalmatlanságot szül.
– Nem mondják el mi fog történni, mennyi időn belül reagálnak, mikor kapja meg a csomagot, és így tovább. Ez is rontja a vásárlási hajlandóságot.
– Nem tesztelik le laikus látogató szemmel a folyamatot. Oda kellene ültetni az utcáról valakit és azt mondani neki, hogy rendeljen az oldalról valamit. (És nem mondani neki többet, figyelni, hogy ő miket kérdez.) Olcsó, egyszerű, gyors, mégsem csinálják.
– Online marketing témában nem elég jártasak sok cégnél az ezért felelős munkatársak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A fél világ mobil appot fejleszt

ked febr 25 , 2014
A mobilalkalmazások – vagyis a mobil készülékekre kifejlesztett szoftverek, népszerűen: „appok” – piaca rohamosan nő. Az ágazatban már most egymillió fejlesztő, a kapcsolódó marketing és támogató szolgáltatások területén pedig további 800 ezer munkavállaló dolgozik. Egy nemrég közzétett jelentés szerint az ágazatban dolgozók száma 2018-ra közel ötmillióra emelkedhet. A mobilalkalmazások jelenleg […]

Friss, ropogós