Kiderült, nem hatékonyak a feudális viszonyok

Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatójaAzok a cégek tudnak sikeresek lenni, amelyek a munkavállalóikra partnerként tekintenek, és velük együttműködve hoznak létre olyan fenntartható munkamodelleket, amelyek hatására a dolgozók a legjobbat tudják kihozni magukból.

A Deloitte Globális Humán Erőforrás Trendek 2023 kutatása szerint: a világjárvány alapjaiban forgatta fel a munkavégzés helyéről, a munkáról és a munkavállalókról alkotott elképzeléseket, hatásai hosszú távon új kihívások elé állítják a cégvezetőket. A kutatás rávilágított arra, hogy a munkakörökön alapuló munkaszervezés korlátozhatja a cégek megújulását, emellett a munkavállalók fejlődési és karrierlehetőségeit is.

Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója szerint a problémára a kompetencia alapú munkaszervezésre áttérés jelenthet megoldást, amellyel a szervezetek hatékonyabban szabadítják fel a munkaerőben rejlő teljes potenciált, és a munkavállalók jobb fejlődési, valamint karrierlehetőségekkel rendelkezhetnek. A magyarországi adatokat is magában foglaló Kelet-Közép-Európára fókuszáló régiós felmérés szerint a vezetők 95 százaléka kiemelten fontosnak tekinti a munkaszervezés teljes újragondolását, és csak húsz százalék véli úgy, hogy szervezetük készen áll a kihívás kezelésére.

A Deloitte kutatói megállapítják: ahol a munkavállalók bevonásával hozzák meg a legfontosabb szervezeti döntéseket, ott nyolcvan százalékkal nagyobb a dolgozók cég iránti elköteleződése, és hatvan százalékkal nagyobb arányban képesek hatékonyan reagálni a változásokra. Azok a szervezetek, amelyek toborzási és tehetségmenedzsment stratégiájukat nem a hagyományos munkaerőpiacra szabják, olyan készségekhez és tudáshoz férhetnek hozzá, amelyek felgyorsíthatják a vállalati növekedést, az innovációt és az agilitást.

A felmérésben az idén először munkavállalókat is megkérdeztek. A válaszadók 95 százaléka szerint a vezetői képességek és hatékonyság kiemelkedő tényezők egy vállalat sikere szempontjából, azonban csak 23 százalékuk válaszolta azt, hogy a vezetője rendelkezik a szükséges képességekkel.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

K&H: erősödő mobilbanki digitális biztosítási szolgáltatások

ked ápr 18 , 2023
ShareTweetPinShareA pénzügyek intézése egyre inkább a digitális térbe, a számítógépekről az okoseszközökre költözik, ezért a K&H Bank tovább bővítette egyre népszerűbb mobilbanki digitális biztosítási szolgáltatásait — ismertette Németh Balázs. A K&H Csoport innovációs vezetője elmondta, hogy a bank digitálisan aktív ügyfeleinek aránya idén csaknem 85 százalékra emelkedett a tavalyi több […]
Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője

És még ez is...