A múlt évben 13,2 százalékos növekedéssel, 499 millió forintra emelkedett a K&H Biztosítónál az utasbiztosításból származó díjbevétel, ennek közel fele online kötésből származott – közölte a biztosító az MTI-vel. Az online kötések hetven százalékát a biztosító saját honlapján indítják az ügyfelek, a maradék hányad az internetes alkuszok részesedése. A biztosító által bemutatott arány azért érdemel figyelmet, mivel az utasok általában valamelyik online alkusz portálján kalkulálják ki a díjat és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás minőségét, és onnan nyomban elindítható a biztosítás megkötése is. A biztosító adatai szerint az online kötést leginkább a harminc és harmincöt év közötti nők favorizálják. Az interneten biztosítást kötők az utazás előtt általában három-öt nappal már megkötik a szerződést.
A teljes magyar utazási biztosítási piac tavaly 2,5 százalékkal, 10,39 milliárd forintra bővült a Mabisz adatai szerint.