mínuszos.hu

Kiderült hol szeretnek a népek internetezni

Az Ericsson ConsumerLab által készített jelentésből kiderül, hogy a fogyasztók mobil eszközhasználata során a munka és a magánélet közötti határok éppúgy elmosódnak, ahogyan az otthoni és a szabadtéri tartózkodás között. A felhasználók helytől és időponttól függetlenül egyre inkább váltogatják a képernyőket (eszközöket), hogy a legváltozatosabb helyszínekről is hozzáférhessenek különböző szolgáltatásokhoz és tartalmakhoz. A fogyasztók alapvető igénye, hogy naprakész információik legyenek a világ bármely táján történt eseményekről. Az azonnali információra és kommunikációra való igény ahhoz vezet, hogy a fogyasztók új módon használják eszközeiket. Az említett igény másik következménye, hogy több képernyő között váltanak, hogy bárhol és bármikor elérhessék a szolgáltatásokat és tartalmakat. A fogyasztók 26 százaléka szerint a csatlakozó eszközök (például okostelefonok) elmosták a munka és a magánélet közötti megkülönböztetést.

A csatlakoztathatóság növekedésével a fogyasztók nagyobb rugalmasságot igényelnek, és annak szabadságát, hogy több eszközt használhassanak a feladatok végzéséhez – helyszíntől függetlenül. Az emberek manapság olyan dolgokat is végeznek az általuk választott helyszíneken, amelyek korábban helyszínfüggő tevékenységnek számítottak, például közösségi oldalak felkeresése a munkahelyen vagy banki szolgáltatások elérése otthonról. A dolgozók 12 százaléka hetente többször vásárol online a munkahelyén, és 25 százalékuk hetente számos alkalommal mélyed bele a közösségi hálózatok valamelyikébe az irodában. Ez a magatartás otthon is jellemző: a foglalkoztatott internetfelhasználók 23 százaléka nyilatkozta, hogy a munkájával kapcsolatos feladatokat végez esténként.

Exit mobile version