mínuszos.hu

Szívmelengető ahogyan vásárlunk

Egy friss kutatás szerint a magyarok 26 százaléka három havonta egy-két alkalommal vásárol az interneten, 22 százalékuk viszont havonta átlagosan több alkalommal is rendel. A fogyasztók szerint az internetes vásárlás már nem rejtély, és felfedezték előnyeit. Ezért nem is meglepő, hogy a magyarok igényei is igazodnak az e-kereskedelem globális trendjeihez. A kutatás kimutatta, hogy nagy növekedési potenciál van még az e-kereskedelemben, mivel a vásárlók még többet rendelnének, ha nem kellene olyan költségekkel számolniuk, mint a nem megfelelő áru visszaküldésének szállítási költsége.

Mivel a szállítási költség fontos kritérium az online vásárlás során (a magyarok 34 százaléka csak akkor vásárol, ha ingyenes a kiszállítás), nem meglepő, hogy a válaszadók 71 százaléka mondta, hogy többet vásárolna online, ha ingyenesen küldhetné vissza a nem megfelelő árut. Ráadásul a magyarok hetven százaléka ellenőrzi, hogy van-e lehetőség ingyenes visszaküldésre, a vásárlási döntéseknek pedig 15 százaléka született meg azért, mert a kereskedő ingyenes visszaküldési lehetőséget biztosított. A válaszadók 57 százaléka szerint jó, ha van lehetőség az ingyenes visszaküldésre, és mindössze hét százalék mondta, hogy egyáltalán nem fontos számára – jelentette ki Damien Perillat, a PayPal Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója.

Exit mobile version