mínuszos.hu

Kiderült, előre vagy hátra mennek a magyar fintech cégek

fintechMár a Digitális Jólét Program (DJP) tudásközpontja szerint sem jó a magyar fintech cégeknek.

A magyar fintech cégek növekedésének elengedhetetlen feltétele a nemzetközi terjeszkedés, ám ezt számos tényező korlátozza – derül ki a DJP tudásközpontja által készített reprezentatív kutatásból. A vizsgálat szerint tízből kilenc magyar fintech cég növekedését a nemzetközi terjeszkedés biztosíthatja. Ezek a cégek elsősorban beszállítóként jelennek meg a magyarországi pénzügyi szolgáltatói piacon, ami a szolgáltatók alacsony száma miatt korlátozott növekedési lehetőséget biztosít. Így a cégek növekedésének további alapja az exportpiaci lehetőségek hatékonyabb kihasználása. A három legjelentősebb kihívásnak nevezték a nemzetközi terjeszkedés során a helyi értékesítés felépítését (68 százalék), bekerülést a helyi kapcsolati hálóba (66 százalék) és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozását (61 százalék). A fintech cégek többsége a jelentősebb kihívások között említette a külpiacokkal kapcsolatos információhiányt (piacelemzések, szabályozói megfelelés, központi tenderek) is, ami az EU-n kívüli országok esetén még súlyosabb. A kutatás szerint a megkérdezett cégek fele már jelen van a külpiacokon és további negyven százalék tervez egy-két év belül terjeszkedni. A célországok között Szlovákiát, Németországot, Ausztriát, Csehországot, Lengyelországot és Romániát jelölték meg. A kutatásban részt vevő társaságok közel hetven százaléka a következő a egy-két évben tervez külföldi bankokkal együttműködést kialakítani. Emellett nemzetközi fizetési szolgáltatókat, kártyatársaságot említettek és rendszerintegrátorokat.


 

Exit mobile version