Kiberbiztonsági edukációs kampányt indul

MNBAz elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleket támogató kiberbiztonsági edukációs-kommunikációs kampányt indít a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Bankszövetség.

A pénzügyi intézmények gyorsuló digitalizációjával párhuzamosan az elmúlt időszakban a bűnözők számára is egyre vonzóbb célponttá váltak az online fizetési műveletek. Ezt erősíti, hogy a pénzügyi fogyasztók jelentős részének van a napi tranzakciókra is használt okoseszköze és internet-hozzáférése. A jegybank adatai szerint tavaly az átutalásoknál mintegy 2500 tranzakció kapcsán 2,5 milliárd forint összegre rúgott a csalók akciói révén elorozott összeg. A bankkártyáknál pedig a bűnözők sikeres visszaéléseinek száma bő hatvanezer ügylet kapcsán 1,6 milliárd forintot tett ki. A lebonyolított forgalom arányában – a 986 ezermilliárd forint értékű átutalási, illetve a 21 ezermilliárd forint értékű kártyás forgalomhoz képest – ez rendkívül alacsony, ugyanakkor a növekvő kockázatok miatt szükséges a megelőző jellegű beavatkozás — írják a közleményben.

Az MNB felügyeleti központjában tartott nyitómegbeszélésén a szervezők mellett a Digitális Jólét Program, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet, az Országos Rendőr-főkapitányság, illetve a kártyatársaságok vezető képviselői is jelen voltak.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Keleti nyitás: módosulhat a napelemtáblák tájolása Magyarországon

ked máj 10 , 2022
Az ELTE kutatói a napraforgók fénymaximalizáló “viselkedését” vizsgálva arra jutottak, hogy a napelemtáblák akkor termelik a legtöbb energiát Magyarországon, ha nem délre, hanem a dőlésszögüktől függően kissé kelet felé tájolják azokat. A napelemek teljesítménye leginkább attól függ, milyen szögben éri őket a napfény. Eddig úgy vélték, hogy a legtöbb energiát […]
napraforgó

Friss, ropogós