mínuszos.hu

K&H Bank: vannak problémák a webáruházakkal

Szinte valamennyi fiatal vásárolt már az internetet, de sokféleképpen egyenlítették ki a számlát és bőven akadtak rossz tapasztalataik is – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely még a koronavírus-járvány előtt, 2019 végén vizsgálta a 19-29 éves korosztály online vásárlási szokásait.

A bank kutatása szerint a fiatalok 96 százaléka túl van az első online vásárlásán, ez pedig növekedést jelent, hiszen az arányuk 2016-ban még csak 89 százalékos volt. A webáruházakból rendszeresen vásárló fiatalok arány pedig 26 százalékról 37 százalékra emelkedett. Bár egyre többen rendelnek a netről, a termékeket a fiatalok többsége, 63 százaléka jellemzően utánvéttel fizette ki, azaz a futárnak adták oda a pénzt. A megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka azonban fizetett már webáruházban sima vagy virtuális bankkártyával. A kártyás fizetés egyébként főleg a fővárosiakra jellemző. A 2016-os helyzethez képest az utánvétes vásárlás szinten maradt, de a bankkártyás vásárlás aránya emelkedett, vagyis a fiatalabbak egyre nyitottabbak erre a megoldásra. PayPallal még mindig kevesen, az érintettek 33 százaléka egyenlítette ki a számlát. Az online vásárló fiatalok a rossz tapasztalataikról is beszámoltak: a leggyakoribb probléma az volt, hogy késett a kiszállítás, a negatív tapasztalattal rendelkezők több mint fele, 53 százaléka szerint napokat, akár heteket is kellett várni a termékekre. Több mint negyven százalékukkal előfordult, hogy egyszerűen nem kapták meg az előre kifizetett csomagot. 33 százalékuknak pedig ugyan szállítottak, de nem azt, amit valójában megrendeltek.

Exit mobile version