mínuszos.hu

Keveset költenek CSR-ra a magyar vállalatok

társadalmi felelősségvállalás (csr)Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a magyarországi nagyvállalatok többsége társadalmi felelősségvállalás (CSR) tevékenységre a következő évben a válság ellenére is, és bár nagyobb részük szerint a tevékenység szerepe nőni fog, a hazai CSR-költés meglehetősen alacsony a Scale Impact Nonprofit Kft. és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint. A CSR-költés a cégek hatvan százalékánál meglehetősen alacsony, 1-15 millió forint közötti, csupán a válaszadók tíz százaléka adományoz vagy költ társadalmi, fenntarthatósági programokra száz-kétszázmillió forintnál többet.

A válaszadók 63 százalékának már van vagy most készíti CSR-stratégiáját. Meglepőnek nevezik, hogy a nagyvállalatok 12 százaléka ennek hiányában jótékonykodik, ami Nyugat-Európában elképzelhetetlen lenne. A cégek alig több mint harmada méri csak aktivitásainak hatását. „A kutatás alapján van még hová fejlődnie a társadalmi felelősségvállalási kultúrának. A tudatos CSR-tevékenység legfejlettebb formáinak egyike, ha egy vállalat egy vagy több nonprofit szervezettel működik együtt. Hozzátette: cégek 81 százaléka költene nonprofitok fejlesztésére, mégis egyelőre csak 50 százalékuk dolgozik együtt rendszeresen egy-egy civil szervezettel — jelentette ki Lévai Gábor, a Scale Impact társalapító-ügyvezetője.


 

Exit mobile version