Keveset költenek CSR-ra a magyar vállalatok

társadalmi felelősségvállalás (csr)Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a magyarországi nagyvállalatok többsége társadalmi felelősségvállalás (CSR) tevékenységre a következő évben a válság ellenére is, és bár nagyobb részük szerint a tevékenység szerepe nőni fog, a hazai CSR-költés meglehetősen alacsony a Scale Impact Nonprofit Kft. és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint. A CSR-költés a cégek hatvan százalékánál meglehetősen alacsony, 1-15 millió forint közötti, csupán a válaszadók tíz százaléka adományoz vagy költ társadalmi, fenntarthatósági programokra száz-kétszázmillió forintnál többet.

A válaszadók 63 százalékának már van vagy most készíti CSR-stratégiáját. Meglepőnek nevezik, hogy a nagyvállalatok 12 százaléka ennek hiányában jótékonykodik, ami Nyugat-Európában elképzelhetetlen lenne. A cégek alig több mint harmada méri csak aktivitásainak hatását. “A kutatás alapján van még hová fejlődnie a társadalmi felelősségvállalási kultúrának. A tudatos CSR-tevékenység legfejlettebb formáinak egyike, ha egy vállalat egy vagy több nonprofit szervezettel működik együtt. Hozzátette: cégek 81 százaléka költene nonprofitok fejlesztésére, mégis egyelőre csak 50 százalékuk dolgozik együtt rendszeresen egy-egy civil szervezettel — jelentette ki Lévai Gábor, a Scale Impact társalapító-ügyvezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Jó hír: a Magyar Posta felkészült az év végi csúcsforgalomra

pén nov 18 , 2022
A Magyar Posta felkészült az év végi csúcsra – közölte az idén már több száz postahivatalt bezáró állami vállalat. Az elmúlt években szerzett tapasztalatok alapján a legtöbb csomag továbbra is a 49-50. héten várható. Csúcsszezonra készülve a vállalat a csomaglogisztikai fejlesztések mellett a webáruházi partnerekkel egyeztetve tervezte meg és alakította […]
Posta csomagautomata