Kétszintű ügyfélazonosítás a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél

Kétszintű ügyfélazonosítást alkalmaz a bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) hétfőtől weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu). Közleményében a NÚSZ Zrt. ismertette: a kétszintű ügyfélhitelesítés lényege, hogy az ügyfélnek – a már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) kívül – meg kell adnia azt a megerősítő kódot is, amit a bank küld a kétszintű ügyfél azonosításra képes bankkártyához tartozó telefonszámra. Az ügyfél ezzel a kóddal tudja végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett elektronikus fizetést. Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart, ellenkező esetben nem fogják megkapni a banki megerősítő kódot tartalmazó sms-t, és nem fognak tudni vásárolni.

A mindössze pár másodpercet igénybe vevő kétszintű ügyfélazonosítás mindenki számára előnyös. Jó a bankkártya-tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, és jó a szolgáltatónak is, mert elejét veheti a visszaélésgyanús pénzügyi műveleteknek. A közlemény emlékeztet arra, hogy 2019. szeptember 14-ével a bankkártyával végzett online tranzakciók esetében kötelező bevezetni a kétszintű ügyfélazonosítást az Európai Unió tagállamaiban az Európai Bizottság 389/2018. számú rendelete szerint.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Május 1-től ingyenes lehet nézni M3 műsorait az interneten

ked ápr 2 , 2019
A közmédia klasszikus tartalmait sugárzó csatornáját, az M3-at május elsejétől az m3.hu honlapon ingyenesen lehet elérni – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). A közleményben úgy fogalmaztak, hogy a technikai újításnak köszönhetően a néző maga állíthatja össze az általa érdekesnek tartott tartalmakat. Az a cél, hogy a nézőket segítsék […]

És még ez is...