Kétszázmilliárd tintapötty kellett Magyarország legjobb természetfotóinak kinyomtatásához

1-_kerekes-m-istvan_-_jaguar-rokaval_0134_01_0342A naturArt – Magyar Természetfotósok Szövetségének szakmai zsűrije a mintegy háromezer pályamű közül, több fordulóban választotta ki az idei Saubermacher – Az év természetfotósa 2016 pályázatának 125 döntőbe jutott pályaművét.

A korábbi évekhez hasonlóan a pályaművek zömét idén is Canon gyártmányú fényképezőgéppel készítették. A digitális természetfotók tökéletes minőségű reprodukáláshoz pedig a nyomtatást végző Pigmenta Képalkotó Központ munkatársai egy Canon imagePROGRAF PRO-4000 típusú nyomtatót használtak. A 125 pályamű nyomtatott változatainak képe összesen több mint kétszáz milliárd tintapöttyből (pontosan 204,595,200,000 darab képpontból) állt össze, amihez összesen 4,5 liter színes tintát használtak fel.

Az Év Természetfotósa címet Daróczi Csaba és Selmeczi Dániel érdemelte ki tíz-tíz pályaművel, míg Az év ifjú természetfotósa-díját Ceglédi Ádám és a tavalyi győztes, Szekeres Levente érdemelte ki. Az Év természetfotója-díjat az idén Daróczi Csaba: Kék és narancs című fotográfiája érdemelte ki, az éjszakázó helyükre húzó récékről készült felvételével. A természetfotós versenyhez kapcsolódóan a Canon az idén Facebook-oldalának rajongói körében egy amatőr természetfotós pályázatot is meghirdetett. A szakmai zsűri által a legjobbnak ítélt nyolc felvételt is kiállítják a Magyar Természettudományi Múzeumban, így a fotókat az internetezők mellett több ezer múzeumlátogató élőben is megtekintheti majd december 31-ig.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Nem tartják hiteles hírforrásnak a Facebook-ot a magyar fiatalok

csü nov 10 , 2016
A Transparency International Magyarország és a Telenor fiatalok médiahasználati szokásairól végzett kutatása azt vizsgálta, hogy a 18-29 éves korosztálynak milyen médiahasználati szokásai vannak, illetve, honnan értesülnek a korrupciós ügyekről. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a 18-29 éves magyar lakosság kétharmada számára az elsődleges tájékozódási forrást az internetes hírportálok jelentik […]