Kártyával erősítik a debreceniek helyi identitását

Debrecen-városkártyaElkészült a Debrecen-városkártya, amely az országban elsőként az e-személyi igazolvány alapjaira építve, okoskártyaként működik, de nem csupán kedvezményeket biztosít, hanem erősíti a helyi identitást is — jelentette be a cívisváros polgármestere.

Papp László elmondta: a kártya kiváltásának egyetlen feltétele, hogy a tulajdonosa állandó debreceni lakcímmel rendelkezzen. Elsőként három városi cégnél – a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. helyi közlekedési vállalatnál, a nagyerdei állatkertben és vidámparkban, valamint a júniusban nyitó nagyerdei strandon – használható fel a kártya, de később bővül a felhasználói kör. A Debrecen-városkártya az országban egyedülállóan személyazonosításra is alkalmas lehet, mert a Belügyminisztérium informatikai hátterére támaszkodik – jelezte a polgármester. Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára azt mondta, az országban Debrecenben sikerült először megvalósítani olyan városkártyát, amely a legkorszerűbb technológiát ötvözi a hozzákapcsolt szolgáltatásokkal. Ezt a megoldást az ország többi városának is ajánlani fogják – tette hozzá. Széles Diána, Debrecen turisztikáért felelős alpolgármestere rámutatott: egyszerű kedvezménykártyát már régen bevezethettek volna, ez azonban sokkal több annál, egyfajta identitáskártya is. A szolgáltatók körét a jövőben turisztikai, vendéglátó- és kereskedelmi cégekkel is bővíteni fogják – fűzte hozzá.

Identitás
Az identitás én-azonosság, önmeghatározás szerepeken, magatartásformákon, értékrendszeren keresztül, mely a “teljes én” érzésével társul. A személyiségfejlődés eredménye, a szocializáció eredménye, az emberi kölcsönhatások során jön létre. Típusai: nemi identitás, nemzeti identitás, vallási identitás, szakmai identitás és most már a helyi identitás…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Tavaly még jó évet zárt a Bosch

pén máj 29 , 2020
A Bosch-csoport 2019-ben a teljes magyarországi árbevételét, beleszámítva a nem konszolidált vállalatok árbevételét és a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységeket is, 1465 milliárd forintra (4503 millió euró) növelte, ami tizenegy százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Ugyanebben az időszakban a magyar piacon elért konszolidált forgalma 259 milliárd forintra […]
Daniel Korioth, Bosch

Friss, ropogós