Karácsonyi rohamtól tart az Ingenico

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak, ám a tapasztalatok alapján a kiskereskedők jelentős része még nem kezdte meg a felkészülést a megfelelésre.

„Az érintett kiskereskedők nem kellően értesültek a törvényi kötelezettségükről, ezért még nagyon sok üzletben nem kezdték meg a felkészülést a kötelező elektronikus fizetési módok bevezetésére” – mondja Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára. A főtitkár véleménye szerint továbbra is a bankkártyák elfogadására alkalmas POS terminál lesz az elsődlegesen preferált elektronikus fizetési mód, ám az eszközök beszerzési és üzemeltetési költségeivel kapcsolatban számos tévhit kering a kereskedők körében. „A kereskedők a korábbi évek vagy akár évtizedek ajánlataiból indulnak ki, amikor még gyakran két-három százalék feletti jutalékokért és egyéb járulékos költségekért tudtak csak megállapodni a szolgáltatókkal, holott ma már ennek töredékéért is lehetséges bankkártyát elfogadni” – tette hozzá Neubauer.

„Félő, hogy számos kiskereskedőben a karácsonyi, egyébként is sűrű időszakban tudatosul majd, hogy üzlete csak elektronikus fizetési mód biztosításával működhet majd szabályosan az új évben. Bár egy POS terminál beszerzése és üzembehelyezése gyors és egyszerű folyamat, ha több tízezer kiskereskedelmi egység egyszerre próbál egy egyébként is sűrű időszakban csatlakozni a rendszerhez, az eredményezhet csúszásokat. Mi azt javasoljuk az érintett kiskereskedőknek, hogy terminál beszerzésükről időben, lehetőség szerint az őszi hónapokban gondoskodjanak, valamint kérjenek ajánlatot több banktól és szolgáltatótól is a legjobb feltételek megtalálása érdekében. Biztosítsák maguknak időben, hogy az elektronikus fizetéssel kapcsolatos szabályozásoknak megfelelően működjenek az új évben is” – mondta Bakonyi András, a banki terminálokat gyártó Ingenico Group Magyarországért felelős értékesítési igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Úgy vásároljuk a digitális eszközöket, mint az őrült, ki letépte láncát

szo szept 12 , 2020
A tavaszi nagy keresletélénkülés a digitális eszközök iránt a nyáron sem esett vissza, minden hónapban kétszámjegyű növekedést figyelt meg a MediaMarkt ebben a kategóriában. Az iskolakezdési időszakban pedig húsz százalék feletti forgalomnövekedést tapasztalt a műszaki áruházlánc a tavalyi év azonos időszakához képest. A slágertermékek a laptopok, notebookok, tabletek, nyomtatók és […]
MediaMarkt

Friss, ropogós