Karácsonyi forgalom: Most még optimisták a webáruházak

Dévavári Dezső, Olcsóbbat.huA reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei karácsonyi költésekben is. Az ilyenkor fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak fele a tavalyi szezonhoz képest magasabb forgalmat vár, miközben a tavalyihoz hasonló szint ismétlődésére számít további 28 százalékuk. Mindez jelentős elmozdulás a 2023-as adatokhoz képest: ekkor csupán 32 százalék volt a forgalom növekedését valószínűsítő kereskedők aránya.

Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból az derül ki, hogy a korábbinál pozitívabb várakozásokat részben alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 44 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók 53 százaléka a forgalom növekedéséről, 21 százaléka pedig stagnálásról számolt be tavalyhoz képest, visszaesést csupán 27 százalékuk jelzett. Tény ugyanakkor, hogy a kereskedők az idei Black Friday-szezonnak eleve nagyobb elvárásokkal futottak neki. Ennek is köszönhető, hogy csak 27 százaléknyian tapasztaltak a webáruházak vártnál jobb forgalmat, a többé-kevésbé csalódottak aránya pedig elérte a 35 százalékot is.

Nem gondolnak a magyar gazdaság helyzetére

A forgalom visszaesésére adott kereskedői magyarázatok között szerepel, hogy a vásárlók közül mind többen rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól (Temu, Shein, AliExpressz, Banggood, stb.), miközben egyre nagyobb forgalmat visznek el a hazai piacvezető szereplők és online piacterek is. További gond, hogy tavalyhoz képest jelentősen drágult a házhozszállítás, így az is előfordulhatott, hogy a vásárlások egy része időlegesen ismét offline módon valósult meg.

„A belföldi e-kereskedelem szereplőinek várakozásai viszonylag jól tükrözik vissza a piacra vonatkozó idei előrejelzéseket, amelyek mintegy 8-9 százalékos növekedéssel számolnak tavalyhoz képest. Jól mutatja ugyanakkor a hazai szereplők előtt tornyosuló kihívások komolyságát, hogy alig több mint egy év alatt látványosan megváltoztak a piaci erőviszonyok. A Temu a tavalyi megjelenése után hónapok alatt a magyar piacot kiszolgáló legnagyobb szereplővé vált, vásárlói bázisa már idén félévkor elérte a másfél millió főt, és egyes piaci előrejelzések szerint a kínai óriás az év végére már akár a tízmilliós rendelésszámot is elérheti. Ennek is köszönhető, hogy a külföldi webáruházak immár a teljes hazai piac negyedét lefedik” – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Alig fokozható tovább az expressz kiszállítás gyorsasága

sze dec 11 , 2024
Az Ipar Hangjai podcast legfrissebb adásában Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy ma már az expressz szállítás gyorsaságát nemigen lehet fokozni a fizikai adottságok miatt, így sokkal fontosabbá válik a megbízhatóság. De a beszélgetésből az is kiderült, hogy az automatizáció és a drónok milyen szerepet […]
Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója

És még ez is...