Magyarországon a karácsonyi ajándékok kapcsán az elsődleges ötletforrást az internet jelenti, tízből hat aktívan internetező az ajándékötleteket is részben a világhálóról gyűjti be – derül ki az Árukereső.hu online felméréséből. Az internetes felületen való ötletgyűjtés azért tud ilyen népszerű lenni a karácsonyi vásárláskor, mert a különböző keresők, ár-összehasonlító oldalak nagymértékben felgyorsítják a tájékozódást és az információgyűjtést. Az online keresések alkalmával a legnépszerűbb csatornát a keresők jelentik (75 százalék), ugyanakkor az ár-összehasonlító oldalak szerepe évről-évre növekvő tendenciát mutat (67 százalék), amely a webáruházak kínálataiban megtalálható termékek összevetésénél fontos szempontként jelenik meg az internetes vásárlás és a webáruház kiválasztásánál.
A webáruházak kiválasztásánál nem pusztán az ár számít. Az internetes vásárlás helyének kiválasztásakor négy fő szempont határozza meg az online vásárlók döntését a konkrét bolt tekintetében. A legerősebb választási szempont a termék ára, majd a bolt megbízhatósága, valamint a választható kiszállítási, átvételi módok köre. Az aktív internetezők vásárlásaikkor nagyfokú tudatosságról tesznek tanúbizonyságot, hiszen az ár mellett számos minőségi, kényelmi szempont is komoly szerepet játszik az online vásárlás helyének meghatározásakor.