Kalifornia példát mutat adatvédelemből

Kaliforniában az év elején lépett életbe a rendkívül szigorúnak tartott adatvédelmi törvény. Ennek értelmében minden állampolgárnak joga van megtudni, hogy a reklámokat küldő cégek mikor és milyen adatokat gyűjtöttek róla, és amennyiben kérik, a reklámozóknak kötelességük törölni az információkat róluk. Az új törvény érvényes azokra a nonprofit vállalkozásokra is, amelyeknek az évi bruttó bevétele több mint 25 millió dollár, és bevételük több mint ötven százaléka klienseik adatainak forgalmazásából származik. Az új kaliforniai adatvédelmi törvényt az első elemzések precedensértékűnek ítélik meg, és sajtóinformációk szerint máris több tagállamban fontolgatják hasonló törvényjavaslatok előterjesztését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Kibertámadás ért osztrák minisztériumokat

hét jan 6 , 2020
Kibertámadás érte az osztrák külügy- és a belügyminisztérium számítógépes rendszerét – számolt be szombat este mindkét tárca. A kiadott közlemény szerint az eset súlyossága és jellege miatt nem lehet kizárni, hogy egy állam állhat a rövid ideig tartó támadás mögött. Az elmúlt időben egyes európai országokat hasonló támadások érték. A […]
Hacker

Friss, ropogós