mínuszos.hu

Júniusban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma

Az NMHH televíziós gyorsjelentése szerint a megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. Június végén darabra pontosan 3,062 millió előfizetést tartottak nyilván, s az előfizetők 68,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül júniusban 1 057 ezerről 1 066 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 903 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 123 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 34,6 százalékról 34,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 33,5 százalék júniusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban 31,7 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 24,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 2 036 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 972 ezerről 970 ezerre csökkent. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,3 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 21,9 százalékkal, ezt követi a DIGI 19,3 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 31,1 százalék, majd a Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,8 százalék. Június végén a MinDig TV Extra részesedése 11,8 százalék.

Exit mobile version