Pintér Róbert, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. mobil kutatásvezetője a piackutatás okostelefonos vonatkozásairól beszélve egy rendezvényen elmondta, hogy Magyarországon az emberek 47 százaléka rendelkezik már okostelefonnal, és egyre többen telefonjukon válaszolnak az online kutatási kérdőívekre. A készülékekben lévő mérőműszereknek köszönhetően pedig további új lehetőségek kínálkoznak a piackutatók számára. Lehetőség van például a helymeghatározáson alapuló kutatások és más, a mobil kontextusból következő értékes információk gyűjtésére úgy, hogy ez nem ad plusz feladatot a válaszadók számára. Pintér arra is kitért, hogy a felhasználók részéről esetenként aggályokat vet fel, ha a mobilon keresztül a kutatók „beköltöznek” a zsebükbe. A szakember szerint a válaszadók bizalma nélkül nincs tartósan üzemeltethető kutatási rendszer, ezért el kell oszlatni az adatbiztonsággal kapcsolatos aggályokat, amire a kutatócégek transzparens módszertana lehet az egyik eszköz. „Amikor az emberek az interneten keresnek, akkor alapvetően egy kérdést tesznek fel, amire választ várnak. Mivel nem létezik minden kérdésre válasz, a felhasználók a maguk által szolgáltatott adatokkal közösen hozhatnak létre új válaszokat, ami a későbbiekben releváns találatként jelenik meg mások számára az interneten” — jelentette ki Pintér. A tervek szerint az eNet 2014-től partnereivel közösen elindítja a VeVa (Véleményem Van!) nevű okostelefonos alkalmazást, amelynek eredményei majd hozzájárulhatnak az új találati eredmények generálásához is.
És még ez is...
-
2012. november 4.
Kihívója akadt a Baidunak
-
2020. július 27.
A netezők felét nem érdeklik a hagyományos médiumok
-
2016. június 11.
Külföldi webshopok támadják a magyar webáruházakat
-
2022. július 12.
Elindult a 2022-es népszámlálás hivatalos honlapja
-
2012. július 5.
Megmarketingelték a PayPal honlapját
-
2013. március 26.
ZyXEL: a 802.11ac szabvány a megoldás