Jövő évtől indulhat az e-ügyfélazonosítás

Elektronikus ügyfél-azonosítás, elektronikus aláírással benyújtható dokumentumok, elektronikus információáramlás – ezekkel a szolgáltatásokkal bővül, és válik kényelmesebbé az elérhető elektronikus közigazgatási szolgáltatások köre. A Kormány elfogadta a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) javaslatát a közigazgatási hatósági eljárás egyszerűsítéséről. Az új szolgáltatások várhatóan jövő év elejétől lesznek elérhetők. A jogszabály-módosításoknak köszönhetően kényelmesebbé és ügyfélközpontúvá válnak a közigazgatási szolgáltatások, és egy sor új, korábban nem elérhető szolgáltatás kialakítására is lehetőség nyílik. Az új szolgáltatások kifejlesztésének pénzügyi hátterét elsősorban az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében rendelkezésre álló uniós források biztosítják, amelyből – a tervek szerint – az elektronikus szolgáltatások igénybe vételét támogató állami tisztviselők képzésére, illetve a lakosság tájékoztatására és motiválására is fordítanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.