Jön a Digitális kultúra tantárgy?

Digitális kultúra néven várhatóan új tantárgy is bekerül angolszász mintára a hazai köznevelés repertoárjába – tudta meg a Magyar Nemzet a megújuló Nemzeti alaptanterv szakmai előkészítésében részt vevő Major Gábortól, aki a Makerspace.hu ügyvezetője (elegánsabban  CEO-ja), s aki mindezen túl a digitális oktatás prófétájaként is szerepel a honlapon. (A makerspace.hu tulajdonosa egyébként az Alkotó Magyarország Nonprofit Kft., amelynek nyilvánosan elérhető adatai között nem szerepel Major sem mint tulajdonos, sem mint ügyvezető igazgató. A -szerk- megj.) A napilapban megjelent cikk szerint az alkotópedagógiai tananyagok fejlesztésével foglalkozó Makerspace.hu „kvázi” ügyvezetője azt állítja, hogy a jövőben a szakképzésben is hangsúlyos szerephez fog jutni a digitális alkotás: uniós forrásból országszerte hatvan alkotóműhelyben gyakorolhatják majd a diákok például a lézervágást, robotikát, 3D-s tervezést és nyomtatást, elektronikai programozást vagy éppen digitális varrást. (Ami klassz dolog, de elég nyilvánvaló, hogy nemhogy hatvan alkotóműhely, de ennek többszöröse sem elég arra, hogy a tanuló ifjúság a kor követelményeinek megfelelő képzéshez jusson. Ugyanis az lenne a megoldás, ha minden iskolát felszerelnének korszerű eszközökkel, és az érdeklődő pedagógusokat felkészítenék ezek használatára, oktatására. Persze értjük, hogy az alkotóműhelyek mi mindenre adnak lehetőséget. A -szerk- megj.)

A hvg.hu cikke szerint a „próféta” által bejelentett óratípus bevezetése helyett csak az informatika tantárgyat nevezik át, s teszik kompetencialapúvá, hogy a nebulók felkészülhessenek az információs társadalom változásaihoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Növelte a forgalmát a Huawei az első fél évben

pén aug 2 , 2019
ShareTweetPinShareA Huawei Technologies 401,3 milliárd jüan (58,3 milliárd dollár) forgalmat ért el az első fél évben, 23,2 százalékkal múlva felül az előző év azonos időszakit. Nettó nyereségrátája 8,7 százalék volt az első hat hónapban. A gyártó közleményében kifejtette, hogy a bevételből a legnagyobb részt, 220,8 milliárd jüant (32 milliárd dollár) […]

És még ez is...