mínuszos.hu

Jó vezetők lehetünk, ha az alábbi képességekkel rendelkezünk

fuzesabonyallas.huBár rendkívül kecsegtető a magas fizetés, a különböző juttatások, és az, hogy embereket irányítva egy csoport élén állhatunk, a menedzseri pozíciók egyáltalán nem valók mindenkinek. 

Ezért is gyűjtöttünk össze a mai cikkünkben hét olyan jellemzőt, amelyek igazán fontosak a FüzesabonyÁllás https://fuzesabonyallas.hu/allasok/menedzsment aloldalán vagy az egyéb álláskereső webhelyeken meghirdetett vezetői munkakörök sikeres megpályázásához.

Komplex gondolkodásmódra van szükség

Bár a munkahelyi profizmus is rendkívül fontos, de egy vezetői pozíció megköveteli a holisztikus szemléletet, ami lényegében azt jelenti, hogy nemcsak a saját szakmánkat kell ismernünk, hanem azokat a területeket is, amelyek szorosan összefüggnek vele.

Fontos a delegálási és priorizálási képesség

A priorizálást, vagyis azt a képességet, hogy a fontos dolgokra koncentráljunk, és arra fordítsuk az időnket, ami valóban számít, valószínűleg sikerült már elsajátítanunk a korábbi beosztotti pozíciónkban. Ugyanakkor ehhez vezetőnként még az is társul majd, hogy a csapattagoknak nekünk kell reálisan szétosztani, delegálni a feladatokat a legjobb tudásuk és képességeik alapján.

A cég és a csapat érdekeire kell fókuszálnunk

Azok, akik korábban még nem dolgoztak menedzserként, nagyon nehezen tudják átállítani a beállítottságukat arra, hogy az egyéni érdekeik elé helyezzék a cég és a csapat érdekeit. Pedig ez is egy fő ismérve a jó vezetőnek.

A problémák helyett a megoldásra kell koncentrálnunk

Abban az esetben, ha szembe jön velünk egy nehézség, akkor nem szabad bepánikolnunk tőle, hanem a megoldásra kell fókuszálnunk, és rugalmasan, illetve gyorsan kell döntenünk. Annak érdekében pedig, hogy az adott probléma még egyszer ne fordulhasson elő, fontos, hogy mindig levonjuk az adott szituációból a tanulságot.

Fontos az attraktív személyiség is

Bár ma már szinte minden szakmában fontos a kommunikációs készség, de egy menedzseri pozíció esetében ez halmozottan igaz. A munkánk során ugyanis folyamatos kapcsolatban leszünk az ügyfelekkel, a partnerekkel, illetve a befektetőkkel, akikkel mind-mind meg kell találni a közös hullámhosszt.

Itt azonban nem csupán a verbális, hanem a nonverbális kommunikációra is gondolunk, amely magában foglalja a gesztusokat és a testbeszédet is. Ha tehát a viselkedésünk és a megjelenésünk nem vezetői szerepet közvetít, akkor a tárgyalásokon nagy az esély arra, hogy hátrányból indulunk majd.

Arról nem is beszélve, hogy a munkatársak és a beosztottak sem fogják kellően komolyan venni az utasításainkat. A velük való sikeres együttműködés ugyanis szintén megköveteli a megfelelő kommunikációs képességet.

Végül pedig fontos, hogy felelősséget vállaljunk

Az a vezető, aki a kudarcok esetében a külső körülményeket hibáztatja, egyáltalán nem alkalmas a pozícióra. Bármi is történjen, mindig az adott eredmény mögött kell állnunk, és vállalnunk kell a felelősséget.


 

Exit mobile version