Játékpiac: Indul a karácsonyi roha

játékpénzKezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti hetekben az éves forgalom fele realizálódik.

A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy már novemberben ötszörösére nő az online rendelések száma, miközben a vásárlók gyors szállítást és pénztárcabarát átvételi lehetőségeket várnak. Idén is a társasjátékok vezetik a népszerűségi listát, melyeket a LEGO, a kreatív és fejlesztő játékok, valamint a járművek követnek. A szülők ma már nem csupán a szórakoztató és készségfejlesztő játékokat keresik, hanem a fenntarthatóságot és az interaktív funkciókat is előnyben részesítik.

November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka, amikor az éves forgalom csaknem fele realizálódik a REGIO JÁTÉK adatai szerint. „Az ünnepi szezonban várható átlagos kosárértékünk online 16 ezer forint, míg az áruházakban 12 ezer forint körül alakul, ami nagyjából megegyezik a tavalyi adatokkal. Webáruházunk forgalma már novemberben az ötszörösére ugrik egy átlagos hónaphoz képest, míg üzleteinkben az igazi roham mikulás után kezdődik; decemberben négy-négy és félszer több vásárlót szolgálunk ki, mint az év más időszakaiban” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.

A játékkereskedő friss kutatása szerint a vásárlók jelentős része anyagi tudatossággal készül a karácsonyra, mivel minden második családnál a teljes ünnepi kiadás meghaladja a 75 ezer forintot, melynek kétharmadát az ajándékok teszik ki. A legtöbben idén 10-15 ezer forintot (28 százalék) költenek egy meglepetésre, míg a megkérdezettek egynegyede 20 ezer forint feletti ajándékot nézett ki.

Élen a kooperatív és családi társasok

A REGIO JÁTÉK előrejelzése összecseng a felmérés eredményével: idén is a társasjátékok, a LEGO, a kreatív, fejlesztő játékok és a járművek a legnépszerűbb ajándékok. „A dobogós helyek – helycserékkel ugyan, de – évek óta foglaltak, egy biztos, hogy a társasok idén is az élen végeznek. Jelenleg a csapatmunkát, a közös stratégiát és a kommunikációt igénylő kooperatív játékokat, valamint a több generációt összehozó családi társasokat keresik a legtöbben. Emellett a jármű kategória is újult erőre kapott, ahol már a legkisebbek számára is elérhetők biztonságos, a kis kezükre tervezett, strapabíró darabok” – árnyalta a képet Gyaraki.

„A családok játékválasztását azonban ma már nemcsak az ár vagy a készségfejlesztés befolyásolja, hanem a fenntarthatóság, illetve a digitális és interaktív funkciók is. Éppen ezért egyre több játék készül újrahasznosított műanyagból, természetes fából vagy biológiailag lebomló anyagokból, amelyek támogatják a tudatos életmódot. Emellett a gyártók kreatívan ötvözik a hagyományos játékokat digitális technológiákkal, legyen szó egy alkalmazáson keresztül elérhető extra tartalomról vagy okos funkciókról, amelyek új élményeket hoznak a játékok világába.”

Játékpiac: Növekvő online vásárlás, magasabb vásárlói igények

A felmérés eredményei szerint a vásárlók az online és offline vásárlást közel fele fele arányban választják. Enyhe többségük (58%) az online platformokat részesíti előnyben ajándékvásárláskor, főként az árak könnyű összehasonlíthatósága, a kényelem és a széles termékválaszték miatt. Azok, akik inkább személyesen vásárolnak, a személyes játékválasztási tanácsadásért és a kézzelfoghatóság élménye miatt keresik fel az üzleteket. Gyaraki elmondása szerint náluk is tíz százalékkal nőtt idén az online forgalom, de a vásárlók egyre inkább a gyors és rugalmas kiszolgálásra vágynak, különösen a csomagautomatás és a személyes átvételi lehetőségeket részesítik előnyben. Az online-offline vásárlás aránya évről évre alakul át, de a forgalom körülbelül nyolcvan százalékát még mindig az offline vásárlás alkotja.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Átlagosan 77 ezer forintot költünk idén karácsonyi ajándékra

pén nov 15 , 2024
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén. A Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából az derül ki, hogy megajándékozottként szeretjük, ha meglepnek minket, de ha mi vagyunk az ajándékozó, jobban örülünk, ha […]
Yettel karácsony

És még ez is...