Bár a könyvárus Amazon.com, az internetes aukciókat szervezô eBay, a játékkereskedô eToys és társaik az elmúlt hónapokban valóságos médiasztárokká váltak, az e-kereskedelem igazi ereje a vállalatok közötti (b2b, business-to-business) kereskedelemben mutatkozik meg. A Gartner Group kutatói 2003-ra csak az USA-ban négyezermilliárd dolláros b2b-forgalmat várnak, s ugyanakkorra „csak” 400 milliárd dollárra becsülik a b2c (business-to-consumer) kereskedelem teljesítményét.
Az amerikai Jupiter Communications kutatócég szakértői szerint 2002-ben már 41,1 milliárd dollár folyik be az elektronikus kiskereskedelmet folytató cégek kasszájába. Ez az összeg azonban nem egyenletesen fog eloszlani a hihetetlen mennyiségben szaporodó virtuális boltok között. A kezdeti lelkesedés múltával egyre inkább látszik, hogy valójában leginkább a jól bevezetett márkáknak, a hagyományos bolthálózattal is rendelkezô óriáscégek internetes vállalkozásainak van komoly megmaradási esélyük. A kis- és középvállalkozások részesedése az e-kereskedelem bevételeibôl már most sem haladja meg a kilenc százalékot, és ez 2003-ra várhatóan hat százalékra csökken — írta a Heti Világgazdaság 2000 májusában.