IT-történelem: így indult az e-kereskedelem

vasarloAz elektronikus kereskedelem jövôjéről biztosan csak annyit lehet mondani, hogy van neki. A legtöbb kutató szerint a növekedés egyfajta exponenciális görbével ábrázolható, a kérdés csak az, hogy mennyire meredekkel. 1998 elején még sokan megkérdőjelezték azon piackutatók komolyságát, akik azt jósolták, hogy az e-kereskedelem bevételei 2000-re elérik a hétmilliárd dollárt, holott végül már az 1998-as év bevételei is jócskán meghaladták az említett összeget, 1999-re pedig meghaladták a 16 milliárd dollárt.

Bár a könyvárus Amazon.com, az internetes aukciókat szervezô eBay, a játékkereskedô eToys és társaik az elmúlt hónapokban valóságos médiasztárokká váltak, az e-kereskedelem igazi ereje a vállalatok közötti (b2b, business-to-business) kereskedelemben mutatkozik meg. A Gartner Group kutatói 2003-ra csak az USA-ban négyezermilliárd dolláros b2b-forgalmat várnak, s ugyanakkorra “csak” 400 milliárd dollárra becsülik a b2c (business-to-consumer) kereskedelem teljesítményét.

Az amerikai Jupiter Communications kutatócég szakértői szerint 2002-ben már 41,1 milliárd dollár folyik be az elektronikus kiskereskedelmet folytató cégek kasszájába. Ez az összeg azonban nem egyenletesen fog eloszlani a hihetetlen mennyiségben szaporodó virtuális boltok között. A kezdeti lelkesedés múltával egyre inkább látszik, hogy valójában leginkább a jól bevezetett márkáknak, a hagyományos bolthálózattal is rendelkezô óriáscégek internetes vállalkozásainak van komoly megmaradási esélyük. A kis- és középvállalkozások részesedése az e-kereskedelem bevételeibôl már most sem haladja meg a kilenc százalékot, és ez 2003-ra várhatóan hat százalékra csökken — írta a Heti Világgazdaság 2000 májusában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Előrelépés jöhet a beléptetés területén

szo dec 27 , 2014
A beléptetés és ellenőrzés területén 2015-ben jelentős előrelépés lehet az NFC mobiltelefonos technológia elterjedése, ami sok kaput nyithat meg az integrált szolgáltatások sorában, legyen szó munkaidő-nyilvántartásról vagy online jegyértékesítésről — állítja Filkorn József, a SEAWING Kft. fejlesztési igazgatója, biztonságtechnikai szakértő. Mint hozzátette, idén elkezdték az RFID-olvasására képes eszközök fejlesztését Android […]

Friss, ropogós