IT-sérülékenység: Az MNB megbírságolta az Erste Befektetési Zrt.-t

Magyar Nemzeti BankA Magyar Nemzeti Bank (MNB) 15 millió forint bírságot szabott ki az Erste Befektetési Zrt.-re az ügyfelek alkalmasságának értékelése, az ügyfélkommunikáció rögzítése, kiszervezések, javadalmazás, it-sérülékenységvizsgálat és a panaszkezelés terén feltárt hiányosságok miatt.

A jegybank tájékoztatása szerint a feltárt problémák nem veszélyeztetik a befektetési szolgáltató működését, de kijavításuk elengedhetetlen. Azt írták, a jegybank – helyszíni ellenőrzést is magába foglaló – átfogó vizsgálatban a 2021. január 1-jétől az eljárás lezárásának napjáig terjedő időszakot tekintette át. A pénzügyi felügyelet feltárta, hogy a Erste Befektetési Zrt. több esetben az üzletkötők által irányítottan, nem megbízható módon végezte el az ügyfelek (a befektetési ismereteket, veszteségviselő képességet felmérő) alkalmassági tesztjének módosítását. Ezáltal az adott ügyfelek kockázati besorolásai kifejezetten úgy változhattak, hogy lehetővé váljon egyes konkrét termékek számukra történő értékesítése.

A befektetési szolgáltató, illetve függő ügynökei a jogszabályi előírásokkal ellentétben nem minden esetben rögzítették az ügyfelekkel történt lényeges – például ügyletkötések tervezésével, ajánlás nyújtásával kapcsolatos – telefonos kommunikációt. A társaság függő ügynökeinél maga is feltárt hiányosságokat ezzel kapcsolatosan, ám ennek ellenére sem hozott a helyzet orvoslását szolgáló, a nem rögzített csatornákon való kommunikáció megszüntetését szolgáló konkrét intézkedéseket. A vizsgálat megállapította azt is, hogy a befektetési szolgáltató egyes kiszervezett tevékenységeinek értékelését nem a jogszabályi elvárások szerint végezte, továbbá a függő ügynökök javadalmazásában sem jártak el mindig jogszerűen.

Az it-sérülékenységvizsgálatok kapcsán az MNB közleménye szerint fejleszteni szükséges az azokat meghatározó eljárásrendet, illetve a kockázatokkal arányosan bővíteni kell az abba bevonandó eszközök, szegmensek körét is. A vizsgálat azt is megállapította, hogy a befektetési szolgáltató nem minden esetben küldte meg a jogszabályi határidőn belül válaszát a hozzá írásban panaszt benyújtó ügyfelei számára. Az MNB 120-180 napos határidővel kötelezte az pénzügyi társaságot a feltárt hiányosságok kijavítására.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Még öt év, mire önfenntartó lesz a Magyar Posta

hét ápr 29 , 2024
ShareTweetPinShareA kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter közölte, hogy a társaság tavaly 246 milliárd forint árbevételt ért el, 445 millió levelet kezelt, több mint 29 millió csomagot […]
Nagy Márton

És még ez is...