Hatodik alkalommal végeznek online kérdőíves felmérést az oktatásról a szülők, a pedagógusok és az iskolaigazgatók bevonásával.
Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevelési helyettes államtitkára szerint a felmérés olyan kommunikációs csatorna, amely segít megismerni a problémákat, és hozzájárul az oktatás folyamatos fejlesztéséhez. Fontos hatása a felmérésnek, hogy párbeszédet eredményezhet mind a szülők, mind a pedagógusok között. A felmérésben azokat a témaköröket vizsgálják meg, amelyek Európában, de világszerte is jelen vannak az oktatásban, illetve felmérik a magyar köznevelést érintő kérdéseket.
Idén többi között a szülők és az iskola közötti kapcsolattartást vizsgálják. Arra is kíváncsiak, ki hogyan vélekedik például az online közösségi felületek által biztosított kommunikációs lehetőségekről. Kiemelt témakör a digitális oktatás, az eszközök használata – emelte ki. Hozzátette: választ várnak arra, milyenek a tapasztalatok a kormány által kiosztott notebook-ok használatával kapcsolatban, azokat mire és hogyan használják a diákok.
A kérdések foglalkoznak a függőséggel, ezen belül az alkoholfogyasztással, a mentális egészséggel és a közösségi programokkal. A pedagógusoknak szóló kérdőíven azt is felmérik, hogy a tanárok mennyi időt töltenek adminisztrációval és adnak-e a gyerekeknek házi feladatot. Június 14-én éjfélig lehet kitöltetni az online felmérést, a szülők a Kréta rendszeren, a pedagógusok és az igazgatók pedig egy belső rendszeren keresztül adhatnak válaszokat a kérdésekre.
A korábbi felmérések eredményeiről szólva a helyettes államtitkár elmondta, hogy már foglalkoztak például a mobiltelefonok használatával. Az eredmények azt mutatják, hogy érdemes esetleg ajánlásokat megfogalmazni az intézményeknek.