Ismét nőtt a digitális televízió-előfizetések aránya

teveA megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható ingyenes digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, 2015. február végén 3,131 millió előfizetést tartottak nyilván, s előfizetőiknek a 69,5 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül februárban 1,158-ról 1,168 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 897 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 111 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 37,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 32,2 százalék februárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 30,5 százalék. A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 25,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,2 százalék volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.