mínuszos.hu

Iskolaelhagyás: tízmilliárd módszertani fejlesztésre

Bill GatesLezárult az a végzettség nélküli iskolaelhagyás visszaszorítását célzó, átfogó módszertani fejlesztés, amelyre az unió tízmilliárd forintot költött.

A 2017-ben kezdődött program két legfontosabb célkitűzése volt a köznevelés megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése érdekében, valamint az ennek jegyében kidolgozott új módszerek bevezetése a köznevelési intézményekben. A program ösztönzi a tanulókat, növeli érdeklődésüket, teret ad a sokoldalúságnak. Nagy értéke, hogy a diákok egyéni fejlődésére összpontosít és olyan új módszereket, tanulásszervezési módokat vezet be a mindennapi pedagógiai gyakorlatba, melyekkel a tanulás élményszerűvé válik, a diák aktív, alkotó részese lesz a tanulási folyamatnak. Az órákon a pedagógusok innovatív gondolkodásra késztetik a gyerekeket, segítve, hogy a megszerzett ismereteiket a valós élethez kapcsolják, ott kamatoztassák – fejtették ki.

A munkába több mint 1500 helyszínen mintegy 35 ezer pedagógus kapcsolódott be. Az új módszertanra épült komplex alapprogramot bevezetni kívánó iskolák tanárait képzésekkel készítették fel és tevékenységüket szakmai támogatórendszer is segítette. Emellett kézikönyvek, tematikus tanmenetek, óra- és foglalkozástervek, szakmai kiadványok is készültek számukra. Az új elveknek és módszereknek köszönhetően előtérbe került a logika, a testmozgás, a művészet, valamint a digitális és életgyakorlat-központú tanulás, míg ezzel párhuzamosan visszaszorult az érdektelenség, a csoportos eredménytelenség, az egyéni sikertelenség és a tanulói önbizalomhiány. Azaz javultak a diákok tanulási kilátásai és csökkentek a lemorzsolódás esélyei.


 

Exit mobile version