Invitel felmérés: a kkv-k 45 százalékának nincs honlapja

Nyitottak a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) az internetes marketingalkalmazásokra, többségüknek már van saját honlapja, jelentős részük más korszerű eszközöket is használna termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére – derül ki az Invitel friss kutatásából.

A válaszok alapján a többség továbbra is a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben bízik (53 százalék), miközben 17 százalékuk semmilyen eszközt nem használ hirdetésre. Egyre népszerűbb a reklámban az internet, a közösségi médiát 33, az e-mail-es leveleket 28 és az online hirdetéseket húsz százalék tartja fontos eszköznek, míg a szórólapot 19, a nyomtatott sajtót 16, a plakátot öt százalék. A televíziót és a rádiót mindössze három-három százalék választaná hirdetése felületének.

A kutatás adatai szerint a megkérdezett kis- és középvállalkozások több mint felének van már céges honlapja. A nemmel válaszolók öt százaléka dolgozik a saját weboldal elindításán, egyharmaduk viszont szükségtelennek vagy megoldhatatlannak látja ezt. A kutatás résztvevőinek 45 százaléka a közösségi médiában is jelen van, túlnyomó többségük használja a Facebookot (89 százalék). A YouTube, a LinkedIn és az Instagram használóinak aránya 14, 11 és 8 százalék. A cégformák közül az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketing eszközök aránya a kutatás szerint. A cégméret esetében hasonlóak az adatok: kisebb cégek ritkábban építenek az online kommunikációra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.