Internetjog 2015: brutális változások várhatók IV.

shoppingGoogle Shopping
A Google Shopping a Google-nek az az új szolgáltatása, amely a termékekre rákereső felhasználók számára megmutatja az egyes webshopok kínálatát és az árak összehasonlítását is lehetővé teszi. A Google Shopping-ban a korábban kizárólag Adwords alapú Google Products megjelenítések helyett egy kis felületen mutatja be néhány eladó terméket és az árát. Fontos változás, hogy a hagyományos Adwords hirdetések mellett a fő helyen, bal középen szintén fizetett hirdetések jelennek meg azoktól a Google partnerektől, akik részt vehetnek a programban. Az organikus találatok megjelenített mennyisége nagyon lecsökken és azok a legértéktelenebb képernyőrészre szorultak vissza.

Amennyiben a magyar keresési piacra is bevezetik a Google Shopping szolgáltatást, az teljes mértékben át fogja rajzolni az elektronikus termékkereskedelem piacát. A legnagyobb vesztesek az organikus találatokat eddig uraló árukereső szolgáltatók lehetnek, akik gyakorlatilag a kezdőképernyő kevesebb, mint egynegyedére szorultak vissza — olvasható az Ormós Ügyvédi Iroda honlapján.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.