1. Tegyük egyszerűbbé a felhasználók dolgát!
Ha a felhasználók számára egypontos bejelentkezési lehetőséget (SSO) biztosítunk, akkor nem kell több különféle jelszót megjegyezniük a különböző vállalati alkalmazásokhoz. Ezáltal egyszerűbben elérik a munkájukhoz szükséges programokat és adatokat, és könnyebben betartják az erős jelszavak használatára vonatkozó előírásokat. Léteznek olyan megoldások, amelyek fejlett jelszókezelési szolgáltatásának a használatával a felhasználóknak elég egyetlenegy felhasználónévvel és jelszóval belépniük bármely, a hálózaton lévő gépre ahhoz, hogy jogosultságaiknak megfelelően, automatikusan hozzáférjenek a munkájukhoz szükséges alkalmazásokhoz. A megoldás egyszerűen integrálható az alkalmazásokkal, így minden, a vállalatnál használt program esetében biztonságos belépést és erős hitelesítést garantál. Arra az esetre, ha a felhasználók mégis elfelejtenék, vagy többször is rosszul írnák be jelszavaikat, önkiszolgáló jelszó-helyreállító megoldással tehetjük egyszerűbbé számukra az új jelszó igénylését. Egy ilyen eszköz bevezetése egyúttal a helpdesk részleg munkaterhelését is csökkenti.