Így gondolkodnak a magyar cégek az AI-ról

mesterséges intelligencia, AI

A magyar vállalkozások egyre inkább bíznak a mesterséges intelligenciában (AI), és egyre kevésbé tartanak attól, hogy az veszélyeztetné a humán munkaerőt – derül ki a Comline Budapest legfrissebb felméréséből.

A Comline kutatásának eredményei szerint az AI bevezetése már ötven százalékkal hatékonyabb munkavégzést és harminc százalékos költségcsökkentést eredményezett eddigi tapasztalatok szerint a cégeknél. A felmérés során több, mint száz magyar cégvezető AI üzleti felhasználási szokásait kutatták, melynek eredményeként fény derült arra is, hogy marketing és értékesítési területen a legnagyobb a felhasználási tapasztalat, illetve a tudásvágy is egyre nagyobb.

Az AI 2020-ban induló robbanásszerű elterjedésével megindult az üzleti felhasználása is, bővültek az alkalmazási területek és a kezdeti félelem helyét is egyre inkább átvette a bizalom. A Comline Budapest közel száz vállalatvezető körében végzett kutatása a felhasználási tapasztalatokra és esetleges további félelmekre világított rá.

A hatékonyság növekedett, a félelemérzet csökkent

2025-ben egyre kevesebben tartanak az AI munkaerőpiacra gyakorolt negatív hatásaitól. A korábbi félelmekkel ellentétben a vállalatok jelentős része már nem tekinti veszélyforrásnak az AI-t a munkaerőpiacon, ugyanis a válaszadók harminchárom százaléka szerint az AI inkább pozitív hatással lesz a humán munkaerőre, és csupán négy százalék gondolja úgy, hogy káros hatásai lehetnek.

“Már meghaladtuk azt a kort, amikor a mindennapi munkánkat féltettük a mesterséges intelligenciától, inkább arra bíztatják a vállalatvezetők a kollégákat, hogy naprakész tudásra tegyenek szert, ha hatékonyak szeretnének maradni” — tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere

Az AI fő alkalmazási területe az online marketing és az értékesítés

A felmérés adatai szerint az AI üzleti felhasználásának elsődleges területe:

  • marketing (33 százalék) – tartalomgyártás, reklámkampányok optimalizálása,
  • értékesítés (19 százalék) – ügyfélszegmentáció, prediktív elemzés,
  • HR (10 százalék) – toborzás automatizálása.

Talán nem meglepő, hogy a legelterjedtebb AI-megoldások a szöveggeneráló alkalmazások (40%), a képgeneráló eszközök (29%) és a chatbotok (11%).

A vállalatok további AI-tudásra szomjaznak

A kutatás eredményei szerint a cégek számára a legnagyobb akadályt az AI alkalmazásában a szakértelem hiánya jelenti (57%). A megkérdezettek 54 százaléka jelezte, hogy további képzésekre lenne szüksége az AI hatékonyabb üzleti felhasználásához. Nagy Béla szerint: „A felmérés egyértelműen mutatja, hogy a vállalatok nyitottabbak az AI-ra, mint valaha. Az AI nem az emberi munkahelyek megszüntetésére szolgál, hanem arra, hogy hatékonyabbá tegye a munkavégzést ennek a módszereit pedig érdemes szakemberektől megtanulni, hogy igazán jól tudjuk hasznosítani a legújabb technológiákat.”

A Comline Budapest kutatása rámutat, hogy az AI már most is komoly versenyelőnyt biztosít: a válaszadók 52 százaléka szerint kulcsfontosságú tényező a piacon. A további fejlődéshez azonban elengedhetetlen a megfelelő tudás megszerzése, amit a vállalatok egyre sürgetőbb igényként fogalmaznak meg.

English summary

A recent survey by Comline Budapest reveals that Hungarian businesses are increasingly confident in artificial intelligence (AI). They show less fear about it threatening human labor. AI implementation has reportedly resulted in a 50% increase in efficiency and a 30% reduction in costs. The survey explored the AI business usage habits of over 100 Hungarian business leaders. Findings highlight that marketing and sales are the primary areas of AI application. Furthermore, there is a growing desire for more AI knowledge. Confidence in AI has grown significantly since its rapid spread in 2020. Despite previous fears, a majority of companies no longer see AI as a threat to the labor market. Instead, they view it as a positive force. Companies are eager to acquire further AI training to maximize its business benefits.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fel!