Idén hasított az eMag

bevasarlokosarEgy éve van jelen Magyarországon az eMAG, és ez idő alatt az oldal megsokszorozta látogatottságát, amivel a hazai e-kereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kereskedője folyamatosan bővíti termékportfólióját: a kezdetben műszaki termékeket forgalmazó webáruház kínálatába a közelmúltban a könyvek és a háztartási nagygépek is bekerültek, az eMAG november 28-i Black Friday akciója pedig egy nap alatt 1,7 milliárd forintos forgalmat hozott. Az eMAG.hu látogatottsága idén folyamatosan növekedett, és a novemberben érte el a legmagasabb értéket, a több mint három és félmilliós látogatásszámot. Ugyanebben a hónapban már az érdeklődők negyede érkezett mobileszközről, amely a forgalom több mint 24 százalékát hozta. Az oldal indulásakor körülbelül hatezer termék volt az eMAG magyarországi raktárában, idén júniusban már átlépte a húszezret, jelenleg pedig hetvenezer fölött van az árucikkek száma.

Az online kereskedő elmúlt évi statisztikája alapján a legnépszerűbb keresőszavak az Xbox, a Samsung, a tablet, a Sony, a Nokia valamint az LG voltak, és csupán egyetlen keresőszó fért bele a top 25 keresési listába, amely nem műszaki cikk: a Lego. Az eMAG statisztikái szerint a megrendelések valamivel több, mint egyharmadát, 34 százalékát a hölgyek kezdeményezték. Ám míg a férfi vásárlók esetében a tíz leggyakrabban vásárolt termék között kilenc informatikai, illetve műszaki termék, addig a nők esetében csupán hat tartozik ebbe a kategóriába. A hazai települések versenyében nem meglepő módon Budapest vezet az összes vásárlás 31 százalékával. A vidéki nagyvárosokból is egyre több megrendelést regisztrálnak: Székesfehérvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen és Szeged vezeti a listát.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.