Idén 3,9 százalékkal nő a szórakoztató- és médiapiac

 

Magyarországon a szórakoztató- és médiapiac nagysága a 2011-es 3326 millió dollárhoz képest 2012-re elérheti a 3457 millió dollárt, ami 3,9 százalékos piacbővülést jelent a PwC felmérése szerint, amely középtávon további növekedést vetít előre. A könyvvizsgáló és adótanácsadó cég a következő öt évben 5,2 százalékos éves átlagos növekedéssel számol, előrejelzése szerint így 2016-ra 4290 millió dollárt fog érni a teljes magyar szórakoztató- és médiapiac. A társaság közleménye szerint eközben tovább folytatódik a digitális tartalmak térnyerése, az előrejelzés szerint a hazai digitális piac növekedési üteme még a régiós és globális rátákat is meg fogja haladni. A PwC előrejelzése szerint 2016-ra a magyarországi digitális piac 40,5 százalékkal részesedik majd a teljes szórakoztató-és médiapiac bevételeiből. A piac húzóágazatai az internetes előfizetések és az internetes hirdetések lesznek. A piaci bővülés mozgatórugója a szélessávú internetes előfizetések növekedése és a mobilinternet gyors terjedése lesz. A hazai szélessávú internet-hozzáférések aránya a 2011-es 53 százalékról 2016-ra elérheti a 86 százalékot is. Öt év leforgása alatt megháromszorozódhat a hazai mobilinternet-penetrációs ráta, elérve a közel 50 százalékos értéket. Ahogy a szélessávú internet és a digitális tartalmak terjedésével az olvasók áttérnek a nyomtatott sajtóról az online információforrásokra, elkerülhetetlennek látszik a sajtóipar bevételeinek további csökkenése. A sajtótermékekből származó bevételek 2008 és 2011 között évente átlagosan 5,6 százalékkal csökkentek. A világ nyugati felének példája azonban azt mutatja, hogy a fogyasztók hajlandóak fizetni a napilapok tableten, digitális formában terjesztett verziójáért. A digitális világ terjedése ellenére az ágazat bevételeinek 60 százaléka még 2016-ban is a nem digitális piaci bevételekből fog származni. Az igazán sikeres vállalatok tehát azok lesznek, melyek sikerrel ötvözik a hagyományos és a digitális termékkínálatukat – írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Kipusztulnak az e-book olvasók

csü dec 6 , 2012
  Az IDC 2012-es globális táblaszámítógép piaci előrejelzését az előző negyedévi tanulmányában jelzett 117,1 millióról 122,3 millióra emelte, elsősorban az Apple iPad mini értékesítési sikerének köszönhetően. Az IDC szerint 2013-ban 172,4 millió lesz a globális értékesítési szám az előző prognózisban jelzett 165,9 millió helyett, 2016-ban pedig már 282,7 millió 261,4 […]

Friss, ropogós