mínuszos.hu

Ideje volt már: vezetéstámogató rendszert tesztel a BKV

villamosVezetéstámogató rendszert tesztel a BKV a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében – közölte a társaság.

A BKV közleménye szerint a Siemens Mobility jelenlegi, villamosokra specializált vezetéstámogató rendszere, az STA (Siemens Tram Assistant) a járművezető munkáját segíti azzal, hogy felismeri a kockázatos forgalmi szituációkat, ezekről pedig figyelmeztetést is ad. A technológia „mérsékelheti az emberi tényezőkből fakadó események számát és mértékét”, ezzel együtt pedig jelentősen hozzájárulhat a közlekedés biztonságosabbá válásához – írták. Közölték, a jelenleg is zajló, úgynevezett néma üzemmódú, vagyis a hang-és fényjelzést nélkülöző tesztelést az egyik utasforgalomban közlekedő Combino-villamoson végzik, az elsődleges cél az adat- és tapasztalatgyűjtés, valamint ezek kiértékelése után a rendszer finomhangolása.

Az STA-rendszer jellegzetességét az adja, hogy a járműre telepített szenzorok a villamos haladási irányát, valamint a forgalmi közeget vizsgálják. Ráadásul a rendszer nemcsak felismeri a forgalom résztvevőit, a gyalogosokat, illetve a többi járművet, hanem azok mozgását összeveti a villamos sebességével és irányával. A Siemens Mobility innovációja nemcsak a villamosvezetők tevékenységét könnyíti meg, hanem olyan technológia alkalmazását teheti lehetővé, amely az utasok és a főváros közlekedésbiztonsági szintjét is javítja – írták. Az alkalmazott rendszert a Hungária kocsiszínben mutatták be.

Exit mobile version