Az IBM bejelentette, hogy elindítja Watson Analytics szolgáltatását, megnyitva 2011-ben kifejlesztett hiper-szuperintelligens számítógépének tudását azok előtt, akik nem hivatásszerűen foglalkoznak informatikával vagy adatelemzéssel. A Watson Analytics olyan kognitív számítástechnikai szolgáltatás, amely a természetes nyelvi feldolgozás technológiáját alkalmazva egyszerű előrejelző és vizuális elemzőeszközöket ad az üzlet különböző területein dolgozó döntéshozók, szakemberek kezébe. A cég „freemium” modellben vezeti be a felhőalapú megoldást, tehát bizonyos alapszolgáltatásokat ingyen vehetnek majd igénybe a felhasználók.
A Watson Analytics igazi különlegessége, hogy mindenkivel szót ért: egyszerű emberi nyelven megfogalmazott kérdéseket képes megérteni és megválaszolni, miközben komoly prediktív analitikai feladatokat old meg. „Hogyan lendíthetem fel termékeim forgalmát? Milyen juttatásokat érdemes bevezetnem, hogy megtartsam a dolgozóimat? Melyik ajánlatomból lesz a legnagyobb valószínűséggel szerződés?” Ilyen és hasonló kérdésekre is választ ad a szolgáltatás, legyen szó kereskedelmi, HR, marketing, pénzügyi vagy az operációs folyamatokat érintő dilemmákról.