mínuszos.hu

IBM: meglepő jóslatok

ZX-81

 

Az IBM Smart Commerce egy átfogó kezdeményezés, amely elsősorban az online, mobil és közösségi vásárlás trandjeihez való alkalmazkodásban segíti a kereskedőket. A divízió munkája statisztikai és elemző szoftverekre támaszkodik, amelyek a hosszútávú eladási trendeket és a szezonális csúcsokat is figyelik. A bolti értékesítésre vonatkozó előrejelzésekhez általában az Egyesült Államok Statisztikai Hivatala által gyűjtött gazdasági adatokból dolgoznak, online értékesítési prognózisaik pedig az IBM Benchmark adataira épülnek, egy analitika-alapú összehasonlító eszközre, amely több mint 500 vezető kereskedelmi vállalat valós idejű eladási adataiból merít. A ruházati cikkek értékesítésére vonatkozó adatokból az a meglepő tendencia rajzolódott ki, hogy idén nyáron a férfi ruházati termékek értékesítése 8 százalékkal nőhet, nagyobb mértékben, mint a női, vagy a gyermek ruházaté. A férfiak idén nagyobb kedvvel frissítik fel ruhatárukban a formálisabb ingek és nadrágok készletét, de a vékony nyakkendők és nadrágtartók is kapósabbak lesznek. Az értékesítés javulása egy erősödő trendet érzékeltet: a férfiak egyre több affinitással közelítenek a divathoz – különösen az üzleti világban. Ezzel párhuzamosan változóban a női ruházat vásárlásának logikája is. Korábban az amerikai hölgyek a karácsony előtti időszakra időzítették a vásárlásokat, de 2011-ben már inkább a mini vásárlási alkalmak mintázata érvényesült, kiemelkedésekkel Valentin Nap, Anyák Napja környékén, és a közelgő iskolakezdés előtt.

Exit mobile version