Az IBM kiadta a következő öt évre szóló tudományos-technológiai előrejelzését. Az IBM szerint öt trend alakítja majd a jövőnket.
Az online vásárlók visszatérnek a boltokba. Tavaly az internetes vásárlások világszerte ezermilliárd dolláros csúcsot döntöttek, volumenük továbbra is gyorsabban növekszik, mint a bolti eladásoké. A szakértők szerint a trend tovább folytatódik, csak egy kicsit másképpen. Az online áruházaknak kétségtelenül megvan az az előnyük, hogy képesek tanulni a vásárlók korábbi választásaiból, miközben a valódi boltok viszonylag kevés információhoz jutnak a fogyasztók szokásairól, és árban is nehezen veszik fel a versenyt az online üzletekkel. Öt év múlva azonban a személyes vásárlás, néhány új innovációnak köszönhetően, újra népszerűvé válik. Az igazán felkészült kereskedők egyre ügyesebben élnek majd boltjuk közelségének előnyével, s azzal, hogy az áru a vásárló számára helyben, azonnal elérhető. A fogyaszónak kínált digitális élmény a személyes vásárlás élményével egészül ki: egyre több kereskedő fogja az internetről odairányítani a vevőt, ahol a valóságban is láthatja, megtapogathatja a terméket. Öt éven belül az eladók az IBM Watsonhoz hasonló okos technológák segítségével válhatnak szakértőjévé minden egyes árucikknek, ami a boltban kapható. Az “augmented reality” és a nemrég az alkalmazásfejlesztők előtt is megnyitott Watson platform hatékonyabb, gyorsabb üzleten belüli böngészéssel és a fogyasztói élményt fokozó technológiai megoldásokkal segíti majd a vásárlást. A vevő még azelőtt, hogy belépne az üzletbe, megadhatja vásárlási preferenciáit, hogy aztán odabent mobiltelefonját használja a megfelelő árucikk felfedezésére, majd további interakciókra. A boltok valódi showroomokká válnak, hatalmas érintőképernyőkkel és a vevőt megszólító termékekkel. Az üzleteket – közelségük, könnyű elérhetőségük miatt – a vásárlók azonnali felvevőhelyként használják majd, ahelyett, hogy kivárnák az online webshopok kétnapos szállítási határidejét.