HR: vizsgáljuk a közösségi oldalakat is

 

A cégek világszerte egyre inkább felismerik a közösségi oldalak használatának előnyeit, melyeket nem csak üzleti, hanem toborzási célokra is alkalmazhatnak, így találva rá a legjobb jelöltekre. Fontos azonban, hogy a munkáltatónak minden esetben be kell tartania az információs önrendelkezésről szóló törvény valamint a munka törvénykönyve szabályozásait. A jogkövető magatartás, és a megnövekedett social média használat összeegyeztetése új kihívások elé állítja a munkáltatókat – állítja Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda munkatársa. Véleménye szerint a munkáltatók részéről a közösségi oldalakon található adatok felhasználása a toborzás szakaszában a leggyakoribb, különösen akkor, ha azon hirdetést adtak fel, vagy már a potenciális jelöltek rostálása van folyamatban. Egyre népszerűbb, hogy a vállalatok a közösségi platformokon hirdetnek meg egy-egy állást, a Facebook, a Twitter és a LinkedIn a legkedveltebb.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A GfK a táblagép piac ütőerén tartja a kezét

ked márc 26 , 2013
  Tavaly az eladott táblagépek darabszáma 180 százalékkal nőtt főként az év második felében piacra belépő számos márkának és az alacsony áraknak köszönhetően – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet az MTI-vel. A GfK adatai szerint 2012-ben az eladott készülékek darabszáma meghaladta az évi 210 ezer darabot. Érték alapon a […]