A márkaismertség nemcsak a nagyobb vállalatoknál működik, hanem a kisebbeknél is. Azonban érdemes ezt felépíteni, mert ezzel nemcsak a felismerhetőséget, hanem a saját vállalkozásod értékét és a követőid bizalmát is növelheted. Emellett ha a tartalmaidat a saját logóddal ellátod, akkor megkülönböztethetővé válik a konkurencia hasonló tartalmaitól. Ezek lehetnek termékképek, illetve edukáló, vagy éppen szórakoztató tartalom is A márkaismertség tehát azt jelzi, hogy az emberek mennyire ismerik az adott márkát, vagy egyáltalán felismerik-e azt. Ez magában foglalja a márka nevének, logójának, szlogenjének és értékeinek ismeretét. Ebben a Marketing Astro által írt cikkben bemutatjuk a márkaismertség növelésének módszereit a közösségi médiában történő alkalmazási lehetőségekkel!
Legyél konzisztens
Ahhoz, hogy a követőid ne feledkezzenek meg rólad, fontos, hogy rendszeresen posztolj értékes és érdekes tartalmat. Amennyiben nincs ötleted, úgy elég, ha csak kiteszel egy képet a mindennapokból: például munka közbeni szelfit, vagy ahogyan egy általad kínált terméket használsz éppen. Még ez is jobb, mintha semmiről sem posztolnál.
Tartsd meg ugyanazt a hangnemet és a stílust a platformok között a márkaismertség növelésére. A legtöbb social media oldalon a tegező hangnem a szokásos, azonban ha a célközönséged úgy kívánja, akkor akár magázó stílusban is kommunikálhatsz. Az a lényeg, hogy célközönséged számára megfelelő nyelvezetben szólítsd meg őket, illetve legyen egységes a megjelenés.
Ütemezd be a tartalmakat egyenletesen a különböző csatornákon. Ma már szerencsére vannak olyan lehetőségek, amelyekkel előre, egy naptár formátumú felületen ütemezheted be a tartalmaidat. Érdemes úgy csinálni, hogy két poszt között egyenletes idő teljen el. Például posztolj minden másnap, harmadnap vagy negyedik napon.
Adj a márkádnak egy kis személyiséget
Ahhoz, hogy az üzeneted célba érjen, minden esetben érdemes hozzáadnod egy kis egyediséget. Ez lehet a saját egyéniségedből fakadó hangvétel, de akár humorosra is veheted a posztokat, mint ahogyan az Aldi csinálja.
Miket tehetsz még a márkaismertség érdekében?
- Mutasd meg a márkád emberi oldalát.
- Használj humort, mesélj történeteket, és légy hiteles.
- Légy egyedi és megkülönböztethető a versenytársaktól.
+1 tipp: Legyél humoros vagy ellentmondásos
- Ne félj kockáztatni és kitűnni a tömegből.
- Használj humort, hogy érzelmi szinten is kapcsolatba lépj a közönségeddel.
- Hozz létre vitát gerjesztő tartalmat, hogy elindítsd a beszélgetést, és felhívd a témára a figyelmet.
Használj hashtageket a márkaismertség növelésére
Érdemes elvégezni egy kulcsszókutatást, és a hashtagek felkutatását. Fontos, hogy mindig olyat válassz, amire nagy valószínűséggel sokan keresnek majd rá a social media felületek keresősávjaiban. Ezen felül hozz létre egyedi hashtageket a márkádhoz és kampányaidhoz.
Ahhoz, hogy a márkád több embert érhessen el, bátorítsd a célközönségedet, hogy használják a hashtageket a tartalmaikban. Emellett kövesd nyomon a hashtag-tevékenységet, így mérni tudod a kampányod sikerét és a márkaismertséget.
Legyen minőségi közösségi média profilod
Ha hirdetésekkel is jönnek a felületedre a potenciális érdeklődők, akkor sem érdemes azon elbukni, hogy egy összecsapott, vizuálisan nem harmonikus profillal találkoznak. Éppen ezért állíts be egy konzisztens, professzionális profilképet és borítóképet, és írj egy rövid, de lényegretörő bio-t a márkádról. Emellett lényeges, hogy helyesen add meg a webhelyed URL-jét és a kapcsolattartási adataidat, hiszen ezen keresztül fognak tudni elérni a potenciális érdeklődők.
A márkaismertség elérésének második lépéseként használj egyedi designt vagy színvilágot, aminek összhangban kell lennie a márkád arculatával és az itt fellelhető vizuális elemekkel. Használj bátran feltűnő színeket és egyedi designt, hogy kiemelkedj a tömegből, és legyél következetes a vizuális stílusodban a platformok között.
Működj együtt más márkákkal vagy influenszerekkel
Szeretnéd, ha a vállalkozásod népszerűsége növekedne? Akkor használd ki az együttműködések erejét, és keress olyan partnereket, akik nem akadályozzák, hanem akár kiegészíthetik a te munkádat. Fontos, hogy olyan márkákat keress, amelyek célközönsége hasonló a tiédhez, de nem konkurencia.
Egy másik remek lehetőség a márkaismertség növelésére, ha a termékeid vagy szolgáltatásaid népszerűsítésére megkeresel olyan influenszereket, akiknek a célközönsége egybevágó a tieddel. Az influenszerekkel történő együttműködés előnye, hogy befolyással vannak a követőikre, így nagyobb valószínűséggel vásárolja majd meg a célközönség a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat. Akár egy kampány erejéig egyaránt igénybe veheted egy influenszer segítségét.
Tanítsd a piacot
Te is olyan típus vagy, aki szívesen átadja a tudását? Ha igen, akkor számodra testhezálló lesz a modern edukációs szemlélet!
Mutatjuk a tippeket:
- Oszd meg a tudásodat és a szakértelmedet a követőiddel.
- Pozícionáld magad a terület szakértőjeként.
- Építsd fel a bizalmat és a hitelességet a közönséged körében.
Márkaismertség a social media-ban neked is
A márkaépítés időnként bonyolult folyamattá válhat azok számára, akik nem feltétlenül ismerik ki magukat ebben a világban. A Marketing Astro csapata számára a közösségi média marketing egyik fontos célja a márkaismertség növelése. Olvasd el az erről szóló cikket és kezdd el ma a tanulást!