Hivatalos: év végére működik a 112-es segélyhívó

 

Az év végéig elkészül az  Egységes Segélyhívó Rendszer, a 112-es segélyhívószám, európai színvonalú, infokommunikációs technológiája. A rendszer kiépítéséért felelős konzorcium mai sajtótájékoztatóján bemutatta a kiépítés fontosabb mérföldköveit, valamint a beruházás sikerkritériumait. A rendszer hazai bevezetésével párhuzamosan javul a segítségnyújtás hatékonysága és megújul a 112-es európai segélyhívószám is. 2010-ben született meg a döntés, hogy a segélyhívások kezelésére, létre kell hozni egy modern infokommunikációs rendszert, amelynek legfontosabb célja a segítségnyújtás folyamatának gyorsítása és az úgynevezett fals hívások arányának csökkentése. Az Egységes Segélyhívó Rendszer kialakítása során a 112-es hívószám fogadására képes hívásfogadó. A projekt keretében Miskolcon és Szombathelyen idén tavasszal már elkészültek azok a hívásfogadó központok, melyek tehermentesítik majd a megyei tevékenység-irányítókat azzal, hogy csak olyan eseményeket adnak át a készenléti szervek irányítóinak, amelyek ténylegesen beavatkozást, intézkedést igényelnek. A hívásfogadó központokban helyszínenként 425 szakképzett, több nyelven beszélő operátor fogja irányítani a segítségnyújtás folyamatát. A hívásfogadó központok teljes informatikai és telekommunikációs rendszerét a kiírt közbeszerzési eljárás nyerteseként az M&S Informatikai Zrt. szállítja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Ahol a Netflix elindul, a torrent forgalom csökken

pén máj 10 , 2013
  A Netflix tartalomfejlesztési vezetője egy interjúban beszélt arról, meglátása szerint a legális alternatívák elérhetőségén múlik a kalózkodás csökkentése. A gyakorlat szerinte azt mutatja, hogy azokban az országokban, ahol a Netflix elindul, a torrentezés csökkenni kezd. A Az Észak- és Dél-Amerikában, valamint több nyugat-európai országban működő szolgáltató tartalmi kínálatáról szóló […]

Friss, ropogós