mínuszos.hu

Hisense: soha rosszabbat

HisenseCsodás évet zárt tavaly a kínai televíziógyártó Hisense.

A vállalat 27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a tavalyi évet (amely 33 százalékos növekedést jelent), 2010 óta pedig évente átlagosan 24 százalékkal növelte a forgalmát. A kínai piacon a cég árbevétele a háztartásigép-kategóriában is jelentősen, 21,9 százalékkal nőtt, a TV-piaci részesedése pedig meghaladta a húsz százalékot (20,9 százalék). A cég Kínában a legnépszerűbb, ugyanakkor tavaly a Kínán kívüli piacokról származó bevétele a teljes forgalma 42 százalékát tette ki. Hisense marketingvezetője, Simon Anikó szerint a márka nevét a hazai boltokban is egyre inkább keresik, különösen a tavaly bevezetett, óriás kijelzős lézertévék óta, amelyek világszerte népszerűek. Simon hozzátette, hogy ugyan a hazai tévépiac eladásai 16,2 százalékkal visszaestek 2021-ben, a bevételükben mégis 2,8 százalékos emelkedést tapasztaltak a gyártók. Ez egyrészt a nagyméretű kijelzők (65 col és afeletti méretek) népszerűségével magyarázható, ugyanakkor az alkatrészek, valamint a logisztikai költségek dinamikus növekedése is jelentősen hozzájárult a készülékárak emelkedéséhez. A vállalat tavaly 318 százalékkal növelte az árbevételét itthon, piaci részesedése pedig 3,9 százalékos volt. Simon szerint idehaza a legnagyobb sikert a QLED- és az OLED-készülékek megjelenése hozta a vállalatnak.

Exit mobile version