Hihetetlen dologra jöttek rá a Magyar Telekomnál

forintElsősorban átlátható díjszabásban és könnyen kezelhető megoldásokat szeretnének a vállalkozások, amikor új infokommunikációs szolgáltatást akarnak igénybe venni – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi kutatásából. Új megoldásokra elsősorban akkor nyitottak a kkv-k, ha azok minősége, szolgáltatásszintje kézzelfogható előnyt nyújt vállalkozásuk számára. A távközlési társaság tapasztalatai szerint a kkv-k emellett ügyfélbarát, ügyfélközpontú igényeket is támasztanak a szolgáltatójukkal szemben, így például azt, hogy legyen átlátható, egyszerű a díjszabás, a díjtételek elnevezése legyen közérthető, és ne legyenek rejtett költségek. Az új megoldásoknál fontos még a könnyű kezelhetőség, a költségcsökkentés, ha pedig összecsomagolt – integrált – szolgáltatásról van szó, a rugalmasság, azaz az egyes elemek variálhatósága, a jó ár/érték arány, és persze a kínált kedvezmények is kiemelt jelentőséggel bírnak.

A hazai kis- és középvállalkozások döntő többsége használ munkája során valamilyen kommunikációs és informatikai eszközt, ám ez utóbbira jelenleg még korlátozottan költenek vagy tudnak költeni. A Magyar Telekom tapasztalatai szerint egy átlagos kkv e téren is rendkívül árérzékeny, az árbevételének csak egy százalékát fordítja informatikára. A vállalkozások közel egyharmada – hacsak nem muszáj – egyáltalán nem költ informatikai szakemberre, hanem valamelyik munkatársra bízza rá a terület feladatait, illetve kisebb részüknél barát, esetleg családtag segít azok fenntartásában. Ezzel szemben a közepes méretű cégek esetében már húsz százalék körüli azoknak a száma, amelyek it-szolgáltatóra bízzák az informatikai feladatokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.