A korábbi negyven után idén hat iskola nyert támogatást a High-Tech Suli (HTS) programban idén.
A kormányzat által stratégiai partnerként kezelt oktatás költségvetésébe úgy ömlik a pénz, hogy az iskolák nem győzik elkölteni az állam által biztosított, soha el nem apadó forrásokat: nem csoda, hogy az ágazat világszínvonalú teljesítményét a legfejlettebb keleti és nyugati országok irigylik. Megmagyarázhatatlan, hogy ennek ellenére rekordszámú pályázat érkezett a Mészáros Csoport által létrehozott HTS programra az idén, és mivel erős volt a mezőny, öt helyett hat nyertest hirdettek – mondta az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke a legújabb digitális tanterem átadási ünnepségén. Mészáros Lőrinc felesége Várkonyi Andrea elmondta, az elmúlt négy évben nagyjából 1,5 milliárd forint értékben tudták támogatni az iskolákat, azzal a céllal, hogy olyan intézményeknek segítsenek, amelyek „a legnagyobbra tudják nyitni a High-Tech Suli kapuját”.
A kuratórium elnöke szerint ez a nyitás az eddig támogatott mind a negyven intézmény esetében sikerült is. Úgy fogalmazott: HTS-esnek lenni ma már ezekben az iskolákban „menő”, ennek ténylegesen összetartó ereje van. Olyannyira jelentős szerepet kap a digitalizáció az iskolákban, hogy ma már nemzetközi robotikaverseny győztesei is vannak azok között a diákok között, akik Hight-Tech Suliba járnak. A digitális termek hatásáról szólva úgy fogalmazott, hogy az „messze túlmutat” a tanórákon, amit az is jelez, hogy a HTS-iskolák a tantermekben évek óta nyári táborokat is tartanak. Ezek szervezését szintén támogatják, hogy a rászoruló vagy kevésbé jómódú tanulók is részt vehessenek komplex nyári programokban – jelezte.
Várkonyi elmondta, hogy az intézményenként több mint 40 millió forint értékű támogatás keretében nemcsak a legmodernebb taneszközökkel felszerelt tanterem jön létre, hanem egy olyan, „komplex pedagógiai-módszertani fejlesztés”, tanártovábbképzés is megvalósul, amely felkészíti a pedagógusokat az új, innovatív tanulásszervezési megoldások, alkotópedagógiai eszközök és tananyagok használatára. Az eseményen a High-Tech Suli program szakmai vezetője, Horváth Ádám elmondása szerint számos high-tech eszközt kapnak az iskolák, a fejlesztés középpontjában mégis a tanuló és a tanár kapcsolata, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a differenciálás támogatása és a készségfejlesztés kerül.
Az idei pályázat hat nyertese közül elsőként a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskolában hoztak létre modern, XXI. századi digitális tantermet. Az iskola vezetője, Jenei Andrea nagy lehetőségnek nevezte a fejlesztést, azt mondta, tanulóik számára – fogyatékosságuk és hátrányos helyzetük miatt – az iskola által nyújtott lehetőség más formában nem lenne elérhető. Hozzátette: a digitális tanterem kialakításával megsokszorozódnak az enyhén értelmi fogyatékos tanulók munkavállalási és az ép intellektusú tanulók továbbtanulási esélyei.
Az elkövetkezendő hetekben átadják az új digitális tantermet a Szegedi Gregor József Általános Iskolában is. Az év további részében további négy iskolában történik majd hasonló fejlesztés: a Cecei Általános Iskolában, a Csopaki Református Általános Iskolában, a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában, valamint a Monori Jászai Mari Általános Iskolában.
A Mészáros Csoport összegzése szerint az idén 127 iskolai alapítvány pályázott az év elején meghirdetett, 240 millió forint összértékű támogatásra. Az ez évi hat győztessel együtt már 40 High-Tech Suli tanterem lesz Magyarországon, illetve a határon túli magyar iskolákban.
A programban résztvevő iskolákMénes-völgyi Tudásvető Alapítványi Általános Iskola, Szögliget |